Havskajak i Varberg

Hej,

Använd tråden till allt inom havskajak.

Några förslag på sjösättningsplatser i Varbergstrakten.
(Inte så långt att bära)

Norranäs * Lat: N 57º 8' 12.77" * Long: E 12º 13' 8.18"

Balgöbrygga * Lat: N 57º 10' 6.87" * Long: E 12º 12' 38.16"

Sandamm * Lat: N 57º 12' 56.46" * Long: E 12º 9' 17.14"

Vore trevligt med fler förslag, gärna turförslag, landningsplatser, paddelkompis mm.

/J
 
Använd tråden till allt inom havskajak.

Då så :)

Öppet hus på KK Bris imorgon lördag, säger ryktet (eller ja, Varbergsposten). 11-15 tror jag det stod. Ska nog försöka släpa mig dit och prata och titta lite. Lyckades ta mig ner till klubben häromsistens, men då var det rätt tomt, pratade dock lite med en trevlig herre som stod och skötte om sin VKV lite. Verkar inte finnas lån eller hyrmöjligheter på havskajaksidan, så det får nog bli att skaffa eget.

/Erik
 
varbergskajak.se såg ut som ett bra tips - tills jag såg sidan ;)

Jag kollade upp telefon-numret, Gert-Arne Karlsson på Falkenbergsgatan, säkert där han bor - och inget mer än så.

Men nu finns ju Point65 i Varberg, jag har funderat på att börja paddla - men har ingen kompis som vill börja paddla.. och jag tycker livet är tråkigt när man måste paddla helt själv osv.. även om man gått kursen - så vill man ju inte sluta bara för att det saknas paddel-sällskap.

sen har man ju inte hus direkt ;) så man kanske får nöja sig med en inflatable kajak, ha ha
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...