:)Hasle Explorer ????:)

Japp!

Har paddlat en del med nämnda kajak och jag tycker att den är trevlig att ha att göra med. Kanske inte den livligaste kajaken men så är den heller inte tråkig. Det är små packluckor på den så man får planera sin packning lite om man ska ut på övernattningstur. På det stora hela en väldigt prisvärd kajak tycker jag.
 
Hasle Explorer

Jag har hyrt Hasle Explorer någon gång så min erfarenhet bygger inte på någon längre tids paddling med den. Men jag upplevde den som stabil och med bra sittkomfort. I vart fall sånär som på benen. Rodersystemet på Hasle gör att du inte har några stöd för fötterna när du paddlar. Jag personligen upplever det som väldigt tröttsamt. I övrigt fungerar det underliggande rodret bra med enkel justering och inte så mycket som kan gå sönder. I och med att det sitter under aktern så är det dock känsligt vid landningar och när du ska ut från stranden. I övrigt en robust och "säker" kajak. Inte så snabb och jag upplevde den nästan som trög. Lite tung för sin storlek, vilket inte spelar så väldigt stor roll i vattnet utan mest vid lyft. Packutrymmena är relativt goda även om de ganska små packluckorna fordrar en del vana att packa.
Om det är en bra kajak eller inte beror mest på hur du vill använda den och hur den känns för just dig.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.