Hårdskor (alpinskor) VAR ????

Jag blir galen!!!!

Finns det verkligen inte hårda snowboardskor att köpa någonstans i Sverige???
har kollat med alla större butiker i Stockholm: Bromma, 08, Oneoff men ingen säljer! (Bromma kan ta
hem på beställning, men vem vågar chansa på storleken?)

Var får tävlingsåkarna dojjor ifrån? Köper utomlands eller?
 
Inga hårdskor i skandinavien såvitt jag vet

Eftersom alpin åkning knappt förkommer i skandinavien så är det väl ingen som säljer det. Här hemma är det ju bara mjukskor som gäller. Har väl antagligen med fallhöjdsmeter att göra. Inte så kul när backen tar slut på 10 sekunder.

Åk nere till alperna och köp eller beställ på nätet om du vet precis vilken storlek och dojja du ska ha.
 
I Oslo...

Jorå, Oslo Snowboardsenter säljer UPS RSV, men det hjälper ju inte mig som bor i Stockholm.

Köpa pjäxor på postorder känns lite för chansartat för att jag ska våga mig på det. Får föröka hitta nåt i ValThorens i mars.

Inte riktigt sant att ingen åker! Jag tycker jag brukar se någon mer på alpinbräda varje gång jag är på nån av dom större orterna. Men underlaget är kanske för litet för att det sak vara lönsamt att sälja prylar...
 
intersport!

moss.
beställde alpinbräda med bindningar och hardboots från frankrike via intersport förra året. prata med personalen så hjälper dom dej bäst dom kan. intersport i linköping är i a f vänliga...
/j
 
Intressant

Intressant Johan! Vad blev det för pjäxor? Hur fick du storleken rätt utan att prova?

Förra veckan var jag i ValThoréns och letade i 11 affärer efter Hardboots men hittade inga i min storlek, så nu återstår väl bara att beställa på postorder från Tyskland eller Österrrike....

Pjäxor på postorder! Rena nojjan! Men vad gör man?
 
något nytt på denna front?

Är det någon som har hittat en butik med ett utbud större än noll?
Jag köpte själv en Nidecker-bräda hos Alpint förra hösten. Dom fick hem några demo/rest brädor från generalagenten så jag köpte en racebräda av bra snitt till ett bra pris. Oanvänd men två säsonger gammal men jag är mycket nöjd.
Nu är jag på jakt efter hårdskor men pris och utbud lutar åt att det blir via blue-tomato på nätet. Någon som har några erfarenheter av dom? Pris och att frakt ingår verkar ju mycket bra. Man får väl chansa lite och hoppas att dom passar någorlunda.
mvh Johan
 
Jorå...

Handlade själv ett par Raichle från Blue Tomatoe till slut. Ritade av foten och faxade ner och fick hjälp med storleken. Köpte samtidigt bindningar och set fodral. Bra service och snabb leverans.
Dom hade dock fel bild till fodralet jag köpte så jag trodde jag beställde ett med blictlås hela vägen, men det hade bara öppning i ena änden. Dessutom var det några pyttesmå hål i fodralet. Orkade aldrig skicka tillbaks det eftersom det bara kostade ca 200 kr.

Alpint på Torsgatan i Stockholm, sa att de skulle ta in Raichle till säsongen 2002/2003. Vet inte hur det har blivit med det.

Lycka till med carvandet!


/Lasse
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...