Har led lenser spänningsreglering?

hej.

En lampa med "brinntid" på 120 h KAN inte vara utrustad med spänningsregulator.
Men det vet du säkert vid det här laget :)

Jag gick också på LL reklam en gång i tiden....
 
OT men vill bara säga att de inte är vattentäta. Har fått fukt i min av bara ett snabbt dopp. Jobbar med dem professionellt och är annars nöjd. De har fått allt från skärvätska till olja på sig men doppsäkra är de inte. Man får regelbundet slå lampan i något hårt för att de ska lysa och verkar tåla den behandlingen.
 
I min värld så är "brinntid" som LL använder sig av i sin reklam tid som är användbar för mig som brukare av lampan.

Då de är direktdrivna så minskar ljuset successivt efter 2-3 h drift för att efter 5-6 h vara ett sken som ett stearinljus kan göra lika bra. Visst, de kanske "lyser" efter 118 h också men hur mycket?

Att de inte är vattentäta är ett mysterium då de flesta lampor haft den egenskapen i många år tillsammans med reguleringen då förstås.

Då du använder den nya LL lampan tillsammans med NiMh-celler så är garantin förbrukad eftersom de ska användas med primära celler av Alkalisk modell. Reguleringen tar hand om detta i "vanliga" lampor då detta "problem" inte existerar.
 
I min värld så är "brinntid" som LL använder sig av i sin reklam tid som är användbar för mig som brukare av lampan.

Då de är direktdrivna så minskar ljuset successivt efter 2-3 h drift för att efter 5-6 h vara ett sken som ett stearinljus kan göra lika bra. Visst, de kanske "lyser" efter 118 h också men hur mycket?

Att de inte är vattentäta är ett mysterium då de flesta lampor haft den egenskapen i många år tillsammans med reguleringen då förstås.

Då du använder den nya LL lampan tillsammans med NiMh-celler så är garantin förbrukad eftersom de ska användas med primära celler av Alkalisk modell. Reguleringen tar hand om detta i "vanliga" lampor då detta "problem" inte existerar.

Så trist att höra. Men vad rekomenderar du för motsvarande lampa som inte har dessa problem?
 
Tror? Baserat på vad egen erfarenhet eller har du för dig att du hört det eller? Jag har ett minne att jag läst att dom har det på deras hemsida men då jag ej kan hitta det så börjar jag misstänka att jag blandar ihop det.

Sorry, sen replik. Jo, jag var intresserad av den lampan för något år sedan och ställde mig exakt samma fråga. Hittade till slut en tråd på något forum (ant cpf) där det stod att den inte var spänningsreglerad. Tyvärr kan jag inte specificera mer. Säkert en jättebra lampa annars. Det där med spänningsreglering tycker jag dessutom nuförtiden är överskattat.

Mvh

M
 
Sorry, sen replik. Jo, jag var intresserad av den lampan för något år sedan och ställde mig exakt samma fråga. Hittade till slut en tråd på något forum (ant cpf) där det stod att den inte var spänningsreglerad. Tyvärr kan jag inte specificera mer. Säkert en jättebra lampa annars. Det där med spänningsreglering tycker jag dessutom nuförtiden är överskattat.

Mvh

M

Ok Jo jag funderar oxå på om inte det är överskattat just i och med att det kan vara bra i vissa situationer att den inte tvär dör.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
luktafotogen Har någon provat Biltema 168 LED? Utrustning allmänt 0
Maxplosive Hur stor ryggsäck har ni som vandrar i Sarek? Utrustning allmänt 13
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Gps varför när man har det i mobilen? Utrustning allmänt 59
Fjällkjell Vilket företag har denna logotype? Utrustning allmänt 2
gundj Vad har hänt med Liquisole? Utrustning allmänt 8
Moga nån som har provat Russell Moccasins? Utrustning allmänt 1
Schneeberger Hur har ni moddad er utrustning? Utrustning allmänt 12
erito Vad har jag köpt för kniv? Utrustning allmänt 7
Glännman Har fastnat mellan två vandringstavar. BD vs Gipron Utrustning allmänt 5
desireman Någon som har erfarenhet av Osprey viper 5? Utrustning allmänt 11
Aleks_T Har det inte gått för långt? tänd-"stickor" till salu.. Utrustning allmänt 35
fotografiskt Hur lång livslängd har en syntetsäck? Utrustning allmänt 14
avslutatmedlemskap160620 Vart har ni GPS:en när ni åker långfärdsskridsko Utrustning allmänt 5
martinnilsson Hjälp! Vilken tillverkare har gjort denna ryggsäck? Utrustning allmänt 3
desireman Har köpt nya kängor! Hur sköter man dom? Utrustning allmänt 13
Musiktoken Vem har gjort denna kniven? Utrustning allmänt 3
Aleks_T Syr en quilt, nån som har ett gammalt tält, alt ripstop att skänka? Utrustning allmänt 8
Stromgren Vad har jag hittat? Utrustning allmänt 17
lisayey Har ett tält men ingen användarmanual! Utrustning allmänt 4
Nitsson Förslag på pannlampa som också har rött nattljus Utrustning allmänt 12
pesk vad har ni i säcken? - dags för säck köp! Utrustning allmänt 1
j_stellan Hur många mora-knivar har du? Utrustning allmänt 39
taegu Har det slagit slint på riktigt? Utrustning allmänt 15
plaskdaja Vilken pryl har inte uppfunnits än??? Utrustning allmänt 29
Jockemeister För folk som har allt... Utrustning allmänt 6
Jocka Haglöfs har en ny hemsida! Utrustning allmänt 14
Polarnatt Hur har alla råd? Utrustning allmänt 108
mariadrougge Bensin har troligtvis luckrat upp min kängsula Utrustning allmänt 20
KillerKaninen Moskosel har bytt namn Utrustning allmänt 2
cancerman Här har ni kniven Utrustning allmänt 13
cancerman har nån tipps om knivblad Utrustning allmänt 11
Sandra E Har någon sett mitt rep? Utrustning allmänt 0
GustavOh Nu har EU gjort det igen Utrustning allmänt 20
acdcpeter MEC - vad har ni för erfarenheter? Utrustning allmänt 1
thureb Tyrolerhatt har jag Utrustning allmänt 3
thomas.gbg Prylviruset har slagit till! Utrustning allmänt 7
pher_ Bra grävspade? Har ni något tips? Utrustning allmänt 11
ruskja Vad har ni på fötterna när ni vadar? Utrustning allmänt 16
Avslmedl Vad har hänt med rödspriten? Utrustning allmänt 4
Fredrik_Sand Någon som har testat? Utrustning allmänt 0
torpet Jag har missat nå't ! Utrustning allmänt 3
stoveman Vilket har bäst effetk Nova el MFS Utrustning allmänt 13
Nyman har Fjällräven center i sthlm blivit friluftsbolaget? Utrustning allmänt 1
engstrom ALLA SOM HAR EN R310, LÄS !!! Utrustning allmänt 0
stefan.svard Tältlampa Acecamp LED tent lamp bulb Utrustning allmänt 2
silverjuggler Konvertera gammal Petzl-lampa till led? Utrustning allmänt 7
AgTheUnique Hjälp att justera storlek på en Haglöfs vandringsryggsäck Utrustning allmänt 1
Newlin Petzl Duo 14 LED alt NAO Utrustning allmänt 6
brigas Led lenser problem Utrustning allmänt 6
Smogz Bra led-lampa för stort familjecampingtält? Utrustning allmänt 28

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.