Har kläckningen startat?

Det är ju ganska varmt idag och igår så jag undrar om kläckningen kan ha startat i sthlm trakten. Funderar på att fiska lite regnbåge och det var en del fiskare vid sjön som jag har tillgång till. Jag tror de spinnfiskade dock.

Någon som har koll?

mvh
 
Får jag göra en litet stickspår av tråden? ;)

Har du något bra tips på sjöar man kan bege sig till för lite fiske kring Stockholmstrakten?

/ Fiske-novisen
 
Det är i alla fall en del flygfän i luften. Till och med fjärilar men de kanske brukar vara tidiga. Det här måste ju vara en onormalt varm och solig vår.
 
crazy; sa:
Du får nog specificera lite vad du är ute efter. :)

Tja du, bra fråga! Allmänt spinnfiske (om du möjligtvis har koll på sådant och inte bara flugfiske). Har själv inte en susning om vad som göms i vilka sjöar... Helt enkelt en total nybörjare som fått ett spö som så klart måste testas, förhoppningsvis med gott resultat... ;)
 
Också ett litet stickspår. Jag såg en fjäril tidigt i mars redan, det var -20 så den levde inte länge antar jag! Knepigt.... men antagligen vaknade den för att vi eldade..
 
Niklas L; sa:
crazy; sa:
Du får nog specificera lite vad du är ute efter. :)

Tja du, bra fråga! Allmänt spinnfiske (om du möjligtvis har koll på sådant och inte bara flugfiske). Har själv inte en susning om vad som göms i vilka sjöar... Helt enkelt en total nybörjare som fått ett spö som så klart måste testas, förhoppningsvis med gott resultat... ;)


MMmm, det går nästan att fiska överallt men jag tycker inte att det finns något speciellt ställe att spinnfiska. Den sjön som jag skall fiska i heter Sandasjön och det går att spinnfiska efter regnbåge där. Riktigt trevlig sjö som ligger i Nackareservatet. I närheten finns även källtorpssjön som är trevlig den med. Gålö brukar jag även vara på men det är en stor sjö som heter östersjön. Det är väldigt vackert där med fina klippor. Strömmen är också ett alternativ. men som sagt, det går att fiska nästan överallt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.