Hanwag Alta bunion Lady - någon som provat?

Hej!

Det här med kängor är ju något som har stötts och blötts sedan urminnes tider och det finns rätt många trådar i ämnet här i forumet, men trots det vågar jag mig på en till. :)

Jag har alltså typiska problemfötter - smala hälar och väldigt bred läst och som en liten bonus även hallux valgus (med en tillhörande pektå så blir längre än stortån). Det här leder ju till allsköns skavsår och blåa naglar, jag verkar inte kunna hitta en sko/käng-modell som funkar för mig.

Så nu till min fråga: Har någon testat denna modell från Hanwag och kan ge lite feedback?

Givetvis kan jag prova dem i butik eller beställa hem, men de flesta kängor kan kännas helt okej hemma, och så testar man dem på vandring och så slutar det med att fotstackarna glider fram, dunkar i fronten på skon och man spenderar större delen av leden med att gå baklänges ner för alla backar för det gör så j-a ont.

Om den här modellen inte är helt bekant, så finns kanske andra förslag? De är tänkta huvudsakligen för vår/sommar/tidig höst och inte den mest avancerade vandringen.

Jag har även kikat lite på Hanwag Tatra Wide och Lundhags W's ranger mid.

Surt att låta vandring-"karriären" gå i stöpet för att man har puckade fötter. ;) Har redan en liten samling skor/kängor som mest ligger och hånar mig i garderoben....

Så oerhört tacksam för hjälp!

//Caisa
 
Hurra!

Om någon undrar så blev det ett par Hanwag Alta Bunion. Testade dem i butik, dubbla sockar, hoppade som en tok i deras inomhusbacke och inte en tå nuddade fronten. Dessutom var de så mjuka och sköna att det kändes som om de var gjorda av marshmallows.

Nu vet ni. :)
 
Hoppas de funkar på vandringen :)

Tycker väldigt mycket om mina Hanwag, så alltid intressant att höra om andra modeller inför den dag man själv ser ett nytt behov.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.