Handle hos dhgate.com?

Jag har inte köpt från dem. Men generellt när jag köpt från USA så har det blivit billigare att skicka via shipito.com då de har fler fraktalternativ.
 
Känner inte till dhgate men att två helt nya användare går in och rekommenderar dem gör mig onekligen mycket misstänksam!

Bara det är en anledning att inte köpa vida dem...
 
Jag tror det råder lite misssuppfattninar om vad dhgate är för något. Dhgate sammanför säljare och köpare. Lite som ebay fast säljarna är utelsutande kineser som handlar med nyproducerade kinesiska varor. Man får använda sitt omdöme innan man ger sig i lag med någon av försäljarna och ha låga förväntingnar så finns det väl chans att bli halvnöjd i alla fall.
 
DHgate är en samling av många, många säljare. Det kan jämföras lite med Ebay eller gratis platsannonser eller Craigslist. DHgate, som eBay, ger säljare och köpare tillsammans och gör ett snitt på varje transaktion där köparen betalar säljaren. Precis som du kan få lurad av en enda säljare på Ebay kan du bli lurad av en enda säljare på DHgate.

Håll också i minnet att vissa människor är helt nöjda med att få kända förfalskade märkesvaror för sina pengar och inte anser sig lurad om de får något. Men att inte veta ditt lands import och lagar återförsäljning och beställa vad som kan vara förfalskade varor är ganska mycket ett recept för katastrof. Lägg i den höga förekomsten av "utebliven leverans" bedrägeri i Kina och du verkligen behöver göra din forskning först. Ett bra ställe att börja är våra inköp från Kina? artikel i Information artiklar avsnittet till höger.
Detta kan vara min poäng.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.