Håller Mooseboots ?

Mooseboots

Ja mina har jag haft i tre säsonger. Inga skador ännu så länge.Jag är mycket nöjd med dem.
/Yvonne
 
Mooseboots? Antagligen menar du Lundhags coverboots, eller? På årets Sarekvandring använde min flickvän ett par splitternya coverboots. Trots ytterst skonsam hantering under vaden läckte de efter 3-5 vad. Antingen hade vi ett måndagsexemplar, eller det är allmänt dålig kvalitet på dem.
/Georg
 
Mooseboots - Lundhags coverboots...

Vet inte hur länge jag haft dem...
Vet heller inte hur många gånger jag vadat med dem...
Vet inte hur många vassa stenar jag trampat på med dem när jag gått över sumpiga myrar...

Däremot vet jag att dom fungerar bra till det mesta inklusive att använda som tältgolv för både mig och hund i absiden...

Jag har heller inte provat att gå med dem på asfalt ?

Skulle ha svårt att klara mig utan dem iom att jag använder en rätt låg Meindl Island-känga.
 
Livsglad; sa:
4 säsonger i Sarek 5,6 vad per tur. Fortfarande helt OK!
Man vill ju gärna veta hur dom är efter 7,2 vad också... eller är 5,6 maxantalet??? och sedan funderar man ju också över vad ??? höger eller vänster vad, eller båda??? eller är det som med så mycket annat svaret beror på VAD man frågar??



kunde inte låta bli....
 
frarol; sa:
Livsglad; sa:
4 säsonger i Sarek 5,6 vad per tur. Fortfarande helt OK!
Man vill ju gärna veta hur dom är efter 7,2 vad också... eller är 5,6 maxantalet??? och sedan funderar man ju också över vad ??? höger eller vänster vad, eller båda??? eller är det som med så mycket annat svaret beror på VAD man frågar??
Vad fan snackar du om egentligen? ;)

Mina har hållit fint, har inte räknat med decimaler hur många vad det blivit, men bra många meter på stenigt underlag iaf. Däremot kanske de torkar efter några år om de ligger hopvikta, kanske ska man behandla dem med spraysilikon precis som gummistövlar?
 
Mooseboots

Strykarräven; sa:
frarol; sa:
Livsglad; sa:
4 säsonger i Sarek 5,6 vad per tur. Fortfarande helt OK!
Man vill ju gärna veta hur dom är efter 7,2 vad också... eller är 5,6 maxantalet??? och sedan funderar man ju också över vad ??? höger eller vänster vad, eller båda??? eller är det som med så mycket annat svaret beror på VAD man frågar??
Vad fan snackar du om egentligen? ;)

Mina har hållit fint, har inte räknat med decimaler hur många vad det blivit, men bra många meter på stenigt underlag iaf. Däremot kanske de torkar efter några år om de ligger hopvikta, kanske ska man behandla dem med spraysilikon precis som gummistövlar?

Kan det vara så att det är 5-6 vad som åsyftas? Borde vara självklart såvida man inte har för vana att hoppa sista biten.

Åter till ämnet; Jag har nyttjat mina mooseboots vid vad både till fots och mc utan att de verkar tagit skada av det. När jag sedan började nyttja dem som bivack- och lägerskor på vintern så har det ganska snabbt slitits hål i kanterna av sulan. vet inte om detta sliter mer men så verkar det. Hålen går ju i och för sig fint att fixa med liquisole.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.