Haglöfs och kvalitet?

Köpte i december en Powerstretch Top fleecetröja med halv dragkedja. Fram till nu har jag haft tre stycken som alla har gått sönder på samma sätt, det material som dragkedjan är fäst i tröjan med spricker sönder.
Naturkomapaniet har varit väldigt hjälpsamma och det har inte varit problem att få en ny. Men nu har jag tagit pengarna tillbaka och tänker inte testa en fjärde! Tröjan kostar ändå 900 pix, vilket känns som mycket pengar för ett mellanlager plagg men den har varit suverän och hade den bara hållit så hade det varit en favorit.
Har mailat Haglöfs nu och få se vad de säger.

Är det någon annan som har haft samma typ av problem med Haglöfsprodukter?
 
Ett par skidbyxor med axelremmar vars spännen gled. Haglöfs bytte till nya spännen.

vandringsbyxor i windstopper, "dragskon" i benslutet höll inte att dra i utan lossade i sömmarna, vid koll i butiken var det flera ex som hade dåliga sömmar.
Sydde till det själv då tiden var lite knapp inför en resa.

Annars har det flesta funkat fint.
 
dragkedja

Min bror och en kompis har båda haft en Haglöfs Tight-ryggsäck(gamla modellen, grön) där dragkedjan gått sönder på båda.Jag tror dock att det var själva löparen på dragkedjan som gick sönder och inte tyget.
Intressant dock, övrigt VÄLDIGT bra ryggsäck.
 
Fusk

Jag köpte nyligen ett par Haglöfs fingervantar i Polartec. Den som sytt dom har sannerligen inte lärt sig det mest elementära om sömnad, nämligen att fästa tråden. Redan första gången jag använde vantarna så gick overlocksömmen vid handleden på ena vanten upp, och det dröjde inte många dagar förrän detsamma hände med den andra vanten.
Jag brydde mig inte om att klaga, det var i detta fall lättare att sy om själv, dock utan overlock.

Per Brune
 
Köpte ett par Regulus handskar från Haglöfs i höstas.
Haltunna slimmade med Windstopperfoder. Kanonbra handskar, ända till sömmen på höger pekfinger löpte upp. Nu finns inga nya att få tag på, jävligt irriterande då jag verkligen gillade dom!

Maua
 
Haglöfs

är väl inga experter på dragkjedjor direkt. Har själv inte haft det problemet. Köpte däremot både en T-mark skaljacka och en Tornado fleece som aldrig går att dra fast dragkjedjan på med första försöket. Fastnar garanterat... I och för sig är de inte nya mer men finessen har funnits med sedan jag köpte plaggen. Kan hända att de syr plaggen med andra snitt nu mera och att det här problemet bara var en barnsjukdom eftersom modellerna var hyfsat nya då.

Andreas
 
Inget fel på H.

Har en gammal "climber" GTX jacka ( en sån som G. Kropp hade på sig upp på Everest) som jag haft i ett par år nu. Den är knappt sliten alls fast jag använt den enormt mycket. Jag har även en åtta år gammal ryggsäck av modell climber på 35 liter. Den är i kanonskick även om jag haft den nästan dagligen sen jag köpte den. Den har varit med på resor, till jobbet och till skogen och den har en nästan magisk förmåga att tvätta sig själv. Jag är ytterst tveksam till att de nya H-säckarna kommer att hålla lika länge...

Var det bättre förr ?
 
inte bättre förr...

Har ett par haglöfsbyxor jag köpte för kanske 4 år sen (minns inte mod.namnet) och jag tror inte det finns en söm (på de olika exemplaren jag haft) som inte gått upp. I början var butiken hjälpsam, skickade på lagning eller gav mig nya i byte om vart annat, men efter ett tag gick väl "garantin" ut. Inget stort problem, jag är vän med min symaskin. Trivs med mina "hopsydda" byxorna typ när jag ska måla båten, till allt annat finns bättre, pålitligare, byxor.

Resultatet är att mitt misstroende mot haglöfs späddes på...
 
pathfinder77; sa:
Köpte i december en Powerstretch Top fleecetröja med halv dragkedja. [---]
Är det någon annan som har haft samma typ av problem med Haglöfsprodukter?

Hej Fredrik,

Tråkigt att du haft problem med din Haglöfströja. Jag köpte en precis sådan när seklet var ungt (januari 00). Den är ganska flitigt använd under ett antal olika aktiviteter. Jag är helnöjd och inget är trasigt på den. (Och jag är ändå inte särskilt noga med att vårda mina prylar, tyvärr.)

Det kanske är som andra antyder - att det var bättre [kvalitet på Haglöfsprylar] förr...

Hälsningar,
# Magnus
 
Jag har haft samma problem med dragkedjan. Jag har tva Powerstretch Top fleectröja och en mantra top fleece. alla har haft samma problem med dragkedjan. Oerhört irriterande.

Jag har provat väldigt mycke Haglöfs och annars är jag nöjd.

Rain
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
meywalk Haglöfs, kvalitet? Kläder 11
joanna Haglöfs L.I.M. CROWN-Jacka med trelagers "PROOF"-membran Kläder 2
praame Haglöfs Forest Kängor Kläder 2
Kängor Kängor, hjälp. Kläder 4
Mr7932 Vilken jacka Kläder 6
Mr7932 Haglöfs skor Kläder 5
Grollen Haglöfs Astral Kläder 3
murakami Underställ Haglöfs Kläder 7
Glännman Haglöfs Roc Icon mid - erfarenheter sökes Kläder 3
Vintervilan Haglöfs regnjacka, vilken modell? Kläder 5
vandrafjäll Gammal Haglöfs Anorak i Climatic Kläder 8
jens_ Haglöfs Grym Jacket Kläder 0
andreas.lindholm.5 Haglöfs Granit HI GT Kläder 1
100826 Haglöfs Astral Gtx känga! Kläder 0
SvEmelia Haglöfs Eclipse GT Kläder 7
Almgren Haglöfs L.I.M Proof Pant , nått att ha? Kläder 15
Glännman Valet mellan tre totalt olika byxor från Haglöfs, Norröna och FJ Kläder 10
johan.strahle Kängkvalitet? Haglöfs och Meidl. Kläder 9
oloeve Haglöfs Ares pant Kläder 0
AnK Haglöfs L.I.M Low/Mid? Kläder 6
Maboz Vaxa/impregnera Haglöfs climatic? Kläder 4
trod Haglöfs byxa, reklamation? Kläder 1
snowdog Salomon cosmic el haglöfs observe mid? Kläder 0
markusbacka Smärta av att gå in Haglöfs-kängor, någon fler? Kläder 19
pythagoras Sommarvandring med Haglöfs Solite Lite? Kläder 5
markusbacka Nya skor ist för Haglöfs Crag... Kläder 6
Lasse Be Haglöfs stroll GT Kläder 0
aksello Haglöfs Gram AM GT, löpar/sneakers med gore tex, någons om provat? Kläder 0
hannnah Haglöfs LIM-jacka gröna prickar Kläder 2
100826 Haglöfs ruggad mountain pant. Kläder 5
Anna90 HAGLÖFS - Spinx Q Jacket VS Lofoten GTX Pro Shell Jkt Kläder 2
anders_b Haglöfs Barrier + väst? Kläder 3
mathias_h Hjälp att identifiera Haglöfs-jacka Kläder 8
snowdog Haglöfs crag- bra skor? Kläder 1
Odi et Amo Haglöfs Bara Jacket Kläder 1
Schneeberger Arcteryx Alpha SV / Haglöfs Cirque Kläder 6
Vintervilan Vilken skaljacka från Haglöfs? Kläder 5
Tangentbord Haglöfs Rugged Mountain Pant, benlängd osv. Kläder 0
PilotOne Haglöfs Mid Flex Pants Kläder 10
G.S Haglöfs Vassi Parka & Pant 2012/2013 Kläder 3
typera Haglöfs skaljacka Kläder 9
fangalid Haglöfs Crag jacket några erfarenheter? Kläder 2
FreddeSkåning Erfarenhet av Haglöfs Verte Pants? Kläder 2
strang3 Meindl Kansas GTX Vs. Haglöfs Sold lite Kläder 3
pelka Haglöfs soft shell, vilken?? Kläder 5
edstorm Lätta membran-byxor för fjällvandring - Haglöfs LIM, Electron etc Kläder 14
818erk Haglöfs jaunt vs Meindl kansas Kläder 3
Jerker86 Haglöfs Glade Q Kläder 0
Minnatur Lundhags känga eller Haglöfs Grym??? Kläder 11
Saye Haglöfs Glade Jacket Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.