Haglöfs LIM Ultimate Jacket

Bra jacka

Jag har använt min Haglöfs LIM Ultimate jacka, på mina senaste 6-7 fjällturer. Den är lätt och bekväm. Stark är den också, inget har gått sönder ännu.
Visst blir det en del kondens iden, men det blir det definitivt även i alla andra täta jackor. Detta uppvägs av att den torkar väldigt fort ute i fält, vilket är mycket viktigt.

Jag kommer definitivt att fortsätta använda den på på mina kommande fjällturer.

Haglöfs LIM Ultimate Jacket fick omdömet "bäst i test" i tidningen Råd & Rön Nr 5 2009.



God tur!
 
Jag gillar min.
Jag vet inte om det beror på bra andning eller på bra underställ, men jag har inte känt något behov av att till exempel ha med mig en vindjacka på vandring för att jag skulle bli svettig av att gå med min LIM Ultimate när det "bara" blåser.
 
Jag gillar min också, det jag kan sakna är dragkedjor för ventilation under armhålorna men det är bortprioriterat pga vikt. I övrigt så är den allt jag kan begära av en lätt regnjacka.
 
Jag gillar min också, det jag kan sakna är dragkedjor för ventilation under armhålorna men det är bortprioriterat pga vikt. I övrigt så är den allt jag kan begära av en lätt regnjacka.

Har också en som jag använt i många år... saknar oxå ärmventilationen, men det är en grym jacka!

Thomas
 
det verkar som att dom flesta är är nöjd med jackan:),det blir den eller en spitz jacka,kanske kan köpa en spitz för samma pris som LIM Ultimate jacka kostar.:)

ska ha jackan när jag flugfiskar,vandrar m.m.,då vill man ju att den ska var lite stryck tålig med;)


mvh/P
 
Senast ändrad:
Jag var också inne på Haglöfs LIM Ultimate först, men valde Norrönas Bitihorn Dri1 till sist i stället, främst för den riktigt generösa ventilationen under armarna, men också för att den har rejäla kardborremuddar i ärmsluten. Passformen är helt underbar, krage och huva känns rejäla och funkis. Jag har bara använt den till vardags ännu, men tycker den ventilerar riktigt bra även helt stängd. Får se hur slittålig den är med tiden..
 
det blir nog denna jacka för halva ny priset,sticker ut lite;)
 

Bilagor

  • 715511094.jpg
    715511094.jpg
    65.3 KB · Visningar: 4,994
Jag var också inne på Haglöfs LIM Ultimate först, men valde Norrönas Bitihorn Dri1 till sist i stället, främst för den riktigt generösa ventilationen under armarna, men också för att den har rejäla kardborremuddar i ärmsluten. Passformen är helt underbar, krage och huva känns rejäla och funkis. Jag har bara använt den till vardags ännu, men tycker den ventilerar riktigt bra även helt stängd. Får se hur slittålig den är med tiden..

Den ser grymt fin ut! Suck... nu suger det rejält i min jackköpartarm... Vikten är ju fantastisk i förhållande till funktionen.
 
Bra jacka när man behöver en lätt vatten- och vindtät. Att råd&rön ger den bra betyg ger jag inte mycket för, dom har inte mitt förtroende. Det jag kan klaga på är längden. Jag har lång rygg och den är lite för precis. Ventilationen är sådär. Skulle jag inte hittat LIM:en för 800 kr skulle jag kolla på Arceryx Alpha SL.

/ingvar
 
Jag är inne på min andra Lim ultimate och har använt dem sedan 2006. Den första försvann i en flytt!? Att jag sedan köpte en ny likadan (fast annan färg) säger ju en hel del om hur nöjd jag är med modellen.

Visst kan man sakna ventilation under armarna ibland, men då hade ju vikten gått upp.

Förväntas mycket regn/fuktigt väder brukar jag ta min Haglöfs Titan Jacket istället (blandning av paclite och ProShell). Den har lite fler fickor, ventilation under armarna, men väger drygt 100g mer. (dock lättare än Spitzen)

/Erik
 
Jag köpte en grå för 1200 spänn på rea. Jag har den oftast bara som regnjacka då den är lite prasslig. Den är dock jäkligt kompakt och funkar kalas. Är inte så ömtålig som man kan tro. För 2100 kr skulle jag inte ha köpt den.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stefz Haglöfs Lim Ultimate eller Titan? eller annat? Kläder 1
Per Edvardsson Haglöfs Lim Ultimate Jacket Kläder 4
langby Haglöfs Lim Ultimate och 66North Glymur? Kläder 1
hannnah Haglöfs LIM-jacka gröna prickar Kläder 2
edstorm Lätta membran-byxor för fjällvandring - Haglöfs LIM, Electron etc Kläder 14
liquidmonkey haglöfs lim down hood --- var och bra???? Kläder 1
PannePanne Patagonia Nano Puff eller Haglöfs lim barrier pullover? Kläder 2
kaggen Erfarenheter av Haglöfs LIM Barrier? Kläder 15
nulle Haglöfs LIM Jacket(paclite) Kläder 1
ten Haglöfs Solid eller Lim Gram Kläder 0
henrik.sandgren Haglöfs Lim Gram Anorak?? Kläder 0
joanna Haglöfs L.I.M. CROWN-Jacka med trelagers "PROOF"-membran Kläder 2
praame Haglöfs Forest Kängor Kläder 2
Kängor Kängor, hjälp. Kläder 4
Mr7932 Vilken jacka Kläder 6
Mr7932 Haglöfs skor Kläder 5
Grollen Haglöfs Astral Kläder 3
murakami Underställ Haglöfs Kläder 7
Glännman Haglöfs Roc Icon mid - erfarenheter sökes Kläder 3
Vintervilan Haglöfs regnjacka, vilken modell? Kläder 5
vandrafjäll Gammal Haglöfs Anorak i Climatic Kläder 8
jens_ Haglöfs Grym Jacket Kläder 0
andreas.lindholm.5 Haglöfs Granit HI GT Kläder 1
100826 Haglöfs Astral Gtx känga! Kläder 0
SvEmelia Haglöfs Eclipse GT Kläder 7
Almgren Haglöfs L.I.M Proof Pant , nått att ha? Kläder 15
Glännman Valet mellan tre totalt olika byxor från Haglöfs, Norröna och FJ Kläder 10
johan.strahle Kängkvalitet? Haglöfs och Meidl. Kläder 9
oloeve Haglöfs Ares pant Kläder 0
AnK Haglöfs L.I.M Low/Mid? Kläder 6
Maboz Vaxa/impregnera Haglöfs climatic? Kläder 4
trod Haglöfs byxa, reklamation? Kläder 1
snowdog Salomon cosmic el haglöfs observe mid? Kläder 0
markusbacka Smärta av att gå in Haglöfs-kängor, någon fler? Kläder 19
pythagoras Sommarvandring med Haglöfs Solite Lite? Kläder 5
markusbacka Nya skor ist för Haglöfs Crag... Kläder 6
Lasse Be Haglöfs stroll GT Kläder 0
aksello Haglöfs Gram AM GT, löpar/sneakers med gore tex, någons om provat? Kläder 0
100826 Haglöfs ruggad mountain pant. Kläder 5
Anna90 HAGLÖFS - Spinx Q Jacket VS Lofoten GTX Pro Shell Jkt Kläder 2
anders_b Haglöfs Barrier + väst? Kläder 3
mathias_h Hjälp att identifiera Haglöfs-jacka Kläder 8
snowdog Haglöfs crag- bra skor? Kläder 1
Odi et Amo Haglöfs Bara Jacket Kläder 1
Schneeberger Arcteryx Alpha SV / Haglöfs Cirque Kläder 6
Vintervilan Vilken skaljacka från Haglöfs? Kläder 5
Tangentbord Haglöfs Rugged Mountain Pant, benlängd osv. Kläder 0
PilotOne Haglöfs Mid Flex Pants Kläder 10
G.S Haglöfs Vassi Parka & Pant 2012/2013 Kläder 3
typera Haglöfs skaljacka Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.