Haglöfs lim-sovsäck??

Hallå gott folk!

Någon som använder Haglöfs lim 5 sovsäck här?? Komforttemp 12+ till -3 grader. Skulle vilja ha tag i en 3-säsongs sovsäck som man kan trycka ner i en 40liters ryggsäck, stod o klämde på denna säcken o den var i klenaste laget men otroligt lätt o liten! Expediten sade att det var inga problem att använda den från tidig vår till sen höst (Skåne) säcken är 190 cm lång,o jag är 191 så det kan nog bli lite knivigt! Men som sagt nån som har erfarenhet av den???

Mvh Nicklas
 
En kompis använde en lim 100 på en fjällvandring i sommras. Vi hade inte direkt kallt nån natt (jag gissar på runt 10+ för det mesta) och han klagade inte, sov i underställ.

T lim är komforttemp för en man, på lim 50 är det +14 och på lim 100 +8.
Extremtemp är inte där det börjar bli obekvämt, det är där det anses "hälsoskadligt" för en kvinna att sova. Dvs bra jävla obekvämt.

Så köp du och du kommer säker bli nöjd, men tänk på att det inte är nån varm säck direkt.
 
Hallå gott folk!

Någon som använder Haglöfs lim 5 sovsäck här?? Komforttemp 12+ till -3 grader. Skulle vilja ha tag i en 3-säsongs sovsäck som man kan trycka ner i en 40liters ryggsäck, stod o klämde på denna säcken o den var i klenaste laget men otroligt lätt o liten! Expediten sade att det var inga problem att använda den från tidig vår till sen höst (Skåne) säcken är 190 cm lång,o jag är 191 så det kan nog bli lite knivigt! Men som sagt nån som har erfarenhet av den???

Mvh Nicklas

Jag har en LIM 5 och är i stort nöjd. EN sak jag inte gillar är att det inte är fullängdsdragkedja (jag vill gärna svalka fötterna)

Yttertyget är ganska halkigt, såpass att det kan bli för halt på vissa självuppblåsande liggunderlag.

-3 i en LIM 5 är inte så komfortabelt.. solig vår fram till första höstdagen är mera rimligt om vi pratar om södra sverige. Men om du inte är så frusen och kan förstärka med underställ + mössa & sockor så kanske?

Längden blir nog ditt största problem men rulla ut den i butik och testa!"

Kolla även på Western mountaineerings & Marmots lättviktare, dyrare men verkar fasligt bra! Sikta på en säck som har en riktig komforttemp på noll eller någon plusgrad.
 
har en lim 12, en äldre säck som jag köpte på rea. Någon som vet vad extrem temperaturen är för den?
 
Hallå gott folk!

Någon som använder Haglöfs lim 5 sovsäck här?? Komforttemp 12+ till -3 grader. Skulle vilja ha tag i en 3-säsongs sovsäck som man kan trycka ner i en 40liters ryggsäck, stod o klämde på denna säcken o den var i klenaste laget men otroligt lätt o liten! Expediten sade att det var inga problem att använda den från tidig vår till sen höst (Skåne) säcken är 190 cm lång,o jag är 191 så det kan nog bli lite knivigt! Men som sagt nån som har erfarenhet av den???

Mvh Nicklas

Sorry för min otydlighet... men det var ovanstående ursprungsfråga jag avsåg att hjälpa till med...

//T
 
Hallå gott folk!

Någon som använder Haglöfs lim 5 sovsäck här?? Komforttemp 12+ till -3 grader. Skulle vilja ha tag i en 3-säsongs sovsäck som man kan trycka ner i en 40liters ryggsäck, stod o klämde på denna säcken o den var i klenaste laget men otroligt lätt o liten! Expediten sade att det var inga problem att använda den från tidig vår till sen höst (Skåne) säcken är 190 cm lång,o jag är 191 så det kan nog bli lite knivigt! Men som sagt nån som har erfarenhet av den???

Mvh Nicklas

Längden som Haglöfs anger är rekommenderad ligglängd, så du kan vara upp tom 190cm och ligga bekvämt i den, så det borde inte vara ett problem.
/Martin
 
Har efter övervägande av vikt, komfort-temp, volym och vikt köpt en LIM 100. Det jag reagerar över är att packpåsen är ungefär dubbelt så stor som behövs! Någon som vet backgrunden till detta?

Jag packade ner den i min kompressionssäck för min +13 sovsäck och det gick precis och sedan kunde jag komprimera den lite till.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bientai Sovsäck Cumulus Lite Line el Haglöfs Lim +1 Bo och sova 20
llorona Haglöfs LIM, tillräckligt för fjällvandring? Bo och sova 33
Halvarsson Haglöfs LIM #plus 5 Bo och sova 17
marcusen Haglöfs "nya" LIM-säckar Bo och sova 7
Surjamten Haglöfs LIM-säckar? Bo och sova 1
Mike92 Söker ny sovsäck efter Haglöfs Spacelite -1. Bo och sova 5
Peter77 Haglöfs Astrolite -1 för 595 på outdoorexperten. Bo och sova 0
GustavSeidel Erfarenhet av Haglöfs sovsäckar Bo och sova 5
GustavSeidel Haglöfs sovsäck, hjälp! Bo och sova 7
Forester Haglöfs Leo Bo och sova 3
pernissila Sovsäck: Haglöfs Astrolite 2S, bra? Bo och sova 2
kjellapa Haglöfs Tarius -18 eller Carinthia Defence 4? Bo och sova 10
fjellinden Vintersovsäck Haglöfs Tarius -18? Bo och sova 13
never Sovsäckar Mckinley Husky Haglöfs Hudson?? Bo och sova 0
victorg Svenska fjällen i aug/sep: Haglöfs Zensor 3S eller Marmot Cloudbreak 30? Bo och sova 3
maanon01 Haglöfs Blacklite II Bo och sova 2
Ringblom Haglöfs Shosho sovsäck? Bo och sova 5
HPP Haglöfs Hypna sovsäck Bo och sova 2
niklaz Begagnat Haglöfs Twin Peak - nåt att ha? Bo och sova 5
Elrahir Haglöfs tält med alu beläggning - värdelöst? Bo och sova 2
jonas72 Haglöfs Zensor Bo och sova 1
Penkis Haglöfs Camp Lite? Bo och sova 1
Namgas Haglöfs Zensor 2s eller 3s??? Bo och sova 7
RDu Haglöfs Goga Nordic Winter Bo och sova 2
tompa_m Haglöfs blir japanskt Bo och sova 11
Stiffmeistern Söker äldre 1-manstält från Haglöfs Bo och sova 0
menkattmat Haglöfs sommarsovsäck, vilken modell? Bo och sova 2
albinh Haglöfs Zensor 1s Bo och sova 4
C_Johansson Haglöfs Goga Pro 12? Bo och sova 3
alven Haglöfs slutar med tält Bo och sova 35
Dontus Sovsäck Haglöfs Camp Lite Bo och sova 2
Erik_Svensson Haglöfs Hypna performance 6 Bo och sova 3
Sidsjöbäckis Haglöfs Genius 34 Bo och sova 2
majjen Haglöfs Double Peak Bo och sova 1
daniel80 Fuktig (=kall) Haglöfs Camplite Bo och sova 1
fahfne Haglöfs Znooz 3500 som vintersäck, Brådis Bo och sova 10
filto338 Haglöfs Genius Bo och sova 5
dacartman Hjälp med Haglöfs Zleep och Znooz Bo och sova 2
Grus grus Haglöfs är dåligt? Bo och sova 12
Stående Haglöfs Sovsäckar Bo och sova 24
vonlarsson Haglöfs Hypna eller annan 3-säsongs säck...? Bo och sova 16
estetdrägg Haglöfs Hotlite II? Bo och sova 4
Joakim Ambrosson Haglöfs outback eller Haglöfs Exitlite? Bo och sova 0
ixa Sovsäck Haglöfs Ultradown #5 Bo och sova 0
SixtenStolpskott Haglöfs Ultra Pro #18 - Anyone? Bo och sova 4
Tomas J Haglöfs Goga 12x, något att anmärka på? Bo och sova 3
Tomas J Vilken komforttemp. har min gamla Haglöfs Camplite? Bo och sova 8
roble Haglöfs sovsäck Hypna 500 Bo och sova 4
ufo969 Att slå upp ett Haglöfs Genius Bo och sova 10
jamo Haglöfs Sleepingbag Cover Bo och sova 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.