Haglöfs camera pouch

Hej!

Jag måste ha fått hjärnsläpp, men jag fattar inte hur man ska kunna fästa Haglöfs Camera Pouch på ryggsäcken. Det skulle finnas någon form av spänne står det på diverse siter, men jag ser då inget spänne utan enbart nackbandet. Det står att nackbandet ska vara avtagbart också, men jag förstår inte hur, enda sättet verkar vara att klippa upp skiten.

Är det jag som är fruktansvärt korkad eller saknas det något som borde ha följt med?
 
Efter att ha jagat runt på diverse butiker som gav olika svar, så fick jag tillslut svar från Haglöfs som jag också ställde frågan till. Det förklarade saken. Lite synd dock, jag lämnade faktiskt tillbaka min camera pouch. Jag ville ha någon form av smidig ficka till främst höftbältet eller axelremmarna...

Hej!

När vi efter att vi fått ditt mail började undersöka hemsidan ser vi att det är tryckfelsnisse som varit i farten. Den avtagbara remmen och spännet som beskrivs sitter bara på de två olika modellerna av telefonficka.

Vi beklagar detta, men hoppas samtidigt att du skall vara nöjd med din Mobile Pouch och att den ändå fyller sin funtion för dig.

Hälsningar
Haglöfs/Försäljningsavd.
 
Jag har samma typ av väska som du köpte. Min rem gick att ta av genom att man plockade isär den plastbiten som håller ihop rem ändarna. Den är inte limmad eller gjuten. Sen sitter det ett plastklips på baksidan av fodralet som man fäster på axelremmen till ryggan. I den grå kanalen bakom plastklipset gick snöret till halsremmen.
 

Bilagor

  • IMG_0234.jpg
    IMG_0234.jpg
    36.9 KB · Visningar: 287
Jag har samma typ av väska som du köpte. Min rem gick att ta av genom att man plockade isär den plastbiten som håller ihop rem ändarna. Den är inte limmad eller gjuten. Sen sitter det ett plastklips på baksidan av fodralet som man fäster på axelremmen till ryggan. I den grå kanalen bakom plastklipset gick snöret till halsremmen.

Du köpte antagligen väskan som är avsedd för mobilen då... den för kameran ser nämligen annorlunda ut. :)
 
Jag hittar den inte på Haglöfs hemsida nu, men för några år sedan köpte jag en liten ficka att fästa på höftbältet. Jag har den på en ryggsäck av ett helt annat fabrikat och låter pocketkameran vara där. Fast vattentät är den inte. Men börjar det regna på fjället flyttar jag bara kameran till jackans ena bröstficka.
 

Bilagor

  • Kameraficka.jpg
    Kameraficka.jpg
    134.3 KB · Visningar: 283
Jag hittar den inte på Haglöfs hemsida nu, men för några år sedan köpte jag en liten ficka att fästa på höftbältet. Jag har den på en ryggsäck av ett helt annat fabrikat och låter pocketkameran vara där. Fast vattentät är den inte. Men börjar det regna på fjället flyttar jag bara kameran till jackans ena bröstficka.

Den där såg riktigt bra ut. Vattentätt är inte primärt för min del (och därmed blev haglöfs camera pouch lite onödigt komplex, var ju en halv vetenskap för att få fram kameran ur den). Får se om jag hittar ngt liknande det du har.
 
Kolla bara att den ficka du köper passar till höftbältet. På min gamla Berghaus går det som sagt bra, men på den nya Berganssäcken saknas den där breda remmen som man snor kardborreremsorna runt. Lite snopet, för fickan är verkligen praktisk så jag slipper ha kameran i nån jack- eller byxficka hela tiden.
 

Bilagor

  • Fickfäste.JPG
    Fickfäste.JPG
    172.7 KB · Visningar: 237
Kolla bara att den ficka du köper passar till höftbältet. På min gamla Berghaus går det som sagt bra, men på den nya Berganssäcken saknas den där breda remmen som man snor kardborreremsorna runt. Lite snopet, för fickan är verkligen praktisk så jag slipper ha kameran i nån jack- eller byxficka hela tiden.

Jag har nyss köpt en lundhags ultra och den har ett tvådelat höftbälte, så jag tror det går att fästa den på ett bra sätt där. Mkt tack för tipset iaf, nu gäller det bara o hitta just en sådan väska :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bero Skaljacka fjällvandring Haglöfs Astral vs L.I.M vs Tierra back up Utrustning allmänt 8
Mysan1 Haglöfs rygga, vilken modell? Utrustning allmänt 13
AgTheUnique Hjälp att justera storlek på en Haglöfs vandringsryggsäck Utrustning allmänt 1
d-b Helly-Hansen vs Haglöfs - vad är er uppfattning om kvaliteten? Utrustning allmänt 15
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
MarkusF Heder åt Haglöfs - finns det fler? Utrustning allmänt 7
US64 Haglöfs LIM Bield jacka Utrustning allmänt 0
marek Haglöfs Skuta Mid - erfarenheter? Utrustning allmänt 0
moon rider Ersätta Haglöfs Thight Utrustning allmänt 5
Björn H Bärsystem till Haglöfs Skarjaryggsäck Utrustning allmänt 4
superstruten Haglöfs Alaska Utrustning allmänt 1
Feroyn Svenska arméns 50L (Haglöfs) ryggsäck? Utrustning allmänt 162
makkan77 Haglöfs L.I.M Susa 40L, erfarenheter? Utrustning allmänt 7
KristianMattiasson Lundhags leather grease till haglöfs Utrustning allmänt 4
robert.pf Ryggkudde Haglöfs Shosho 7000 Utrustning allmänt 0
Tord Hoppe Reparera/sy äldre Haglöfs ramsäck Utrustning allmänt 2
krille d haglöfs oxo Utrustning allmänt 3
UffeB Haglöfs Climber sacks Utrustning allmänt 2
liquidmonkey ryggsäck --> haglöfs Sumo VS Norröna Recon Utrustning allmänt 1
JohnnyL Tryckknapp på Haglöfs OXO Utrustning allmänt 1
rogermadsen Haglöfs Matrix 40 som handbagage på planet Utrustning allmänt 2
lida Dålig kvalité Haglöfs Roc 35 Utrustning allmänt 1
forslund Haglöfs för fjällräddningen Utrustning allmänt 7
JonasN "rynkiga" Haglöfs Solid lite Utrustning allmänt 3
niklas104 Dagens vara Haglöfs Mid Flex pants 707:- Utrustning allmänt 1
acr32 Lite nytt från Haglöfs Utrustning allmänt 24
Joakim Ambrosson Haglöfs VIP Sale - vad fyndade du? Utrustning allmänt 8
Jocka Haglöfs har en ny hemsida! Utrustning allmänt 14
ducken Haglöfs Sec Track? Utrustning allmänt 1
alle_nilsson Haglöfs Track Utrustning allmänt 3
Aknot Regnskydd till Haglöfs Alaska Utrustning allmänt 3
Gustav_Brogren_yahoo.com ALternativ till Haglöfs LIM Dunväst? Utrustning allmänt 7
Onedge Haglöfs lr Klättermusen? Utrustning allmänt 4
lordhelmet Haglöfs Shosho 8000 eller SEC 85 Utrustning allmänt 3
bergholm Var köpa Haglöfs utanför Sverige? Utrustning allmänt 7
bergholm Haglöfs på nätet? Utrustning allmänt 2
FB2204 Haglöfs LIM Ryggsäckar Utrustning allmänt 5
Johan_olsson Haglöfs Alaska Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.