Gul rem i Norröna Synkro: till vilken nytta?

Jag har en Norröna Synkro 80 i vilken det sitter en gul rem med ett spänne och tre fästpunkter. Kan någon förklara vad jag egetligen skall ha den till?
 
Har du någon bild? Jag tittade på Norrönas hemsida men hittade inget som hette Synkro... Men visst handlar det om bärsystemet på en ryggsäck, eller?
 
En rem som går mellan benen, så att säcken inte åker upp över huvudet om man plumsar i vattnet.
Eller åker i backen om man hänger i knävecken.


valdemar
 
Om det är på insidan i säcken ser det ju ut som något "hålla grejer på plats"-försök som kanske inte fallit så väl ut?
 
När jag var ung.
Bytte man om till middagen även på enkla pensjonat, i Norge till Påsk hade karlarna fracken på sig.
Så som jag ser det måste det vara ett arv från den tiden. I filmen en bro för mycket tar ju Gen Brown med sig smokingen (den hade han visst ingen nytta av).
Men grenrem verkar mycket norskt.......så klipp inte utan prova vilket som verkar bäst....berätta gärna. Sådana där rejäla säckar måste ju ha någon fantastisk fördel som vi andra missat.....
 
Invändig kompressionsrem

Om inte jag minns helt fel, så sitter ena änden av remmen fast i ryggsidan och den andra änden i yttersidan , för att kunna användas som invändig kompressionsrem. En bra funktion som fungerar utmärkt enligt min erfaranhet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.