Grym big wall show i Stockholm!

Tack Pierre Ohlsson för en inspirerande (och lång) föreläsning om Yosemite och klättringen där. Mycket intressant!

Nu undrar jag, har du också klättrat Astroman och i så fall, vad tyckte du om den?
 
Ja tack för en härlig kväll!

Tror alla som var där fick en stor boost av inspiration!
Glömde fråga, vilket program var det du använde du för presentationen?

Stefan
 
Jo man tackar, inspirationen var av den graden att man nu idag premiäraidat inkl camhooks, dubbla stegpar - you name it - Yosemite och Trango here I come!

Konstaterade att intresset var av den graden att i princip hela publiken stannade intill sista stund, trots att tidplanen sprack i kamindimensioner.
 
Det är jag som skall tacka Er, en bättre publik går inte att få!

(Hur många föreläsare kommer undan med att dra över en nitto minuter eller så - en vanlig vardagskväll, förlåt...)



1. Astroman har jag inte klättrat, men dock säkrat, en otrolig linje.

2. Presentationsprogrammet heter Keynote.

3. Mezzner - jag måste ha missat dig - eller?


peace
 
Glömde fråga

Hej hej,
Måste också tacka för en helt suverän presentation. Tack Pierre!
Jag stannade lite efteråt och frågade dig om Storväggsklättring i Norge. Du rekommenderade ett ställe lite längre söder ut. Har letat lite på må få på nätet men har inte hittat något. Du (eller alla ni som läser detta förstås) får jättegärna skicka en länk.

Sedan glömde jag fråga en sak som jag funderat på ett tag. Vad använder du för säkringsmanick när du solo-aidar? Själv använder jag bara ett dubbelt halvslag men tycker det är lite bökigt. Har också Gri-Gri. Går den att använda som den är eller måste man modifiera på något sätt (som jag hört av någon). Tänkte jag måste passa på att fråga en expert ;-)

Mvh
Peter Lundkvist
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.