Grusvägar runt Halmstad?

Någon som har några bra tips på mindre vägar/grusvägar/skogsvägar som lämpar sig för dagsutflykter/helgutflykter med cykel? Helst i närheten av Halmstad och gärna i skogsområden, själv trivs jag inte bäst i öppna landskap :) Antar att det finns en hel del mindre vägar antingen omkring Simlångsdalen eller upp mot Oskarström? Kanske nån som har gjort nån trevlig cykelutflykt i dessa trakter och kan dela med sig av sina smultronställen?

Vill även ha tips på fina ställen att vandra på, och även då skogsområden. Var ute och gick nån mil i området vid Långhultamyren häromveckan, riktigt fin natur där när man kom in i skogen, kan rekommenderas! Dessutom är där markerade leder (även om det var lite glest mellan markeringarna ibland).
 
Jag har just lagt in ett sådant spår på kartan, för den som vill ha träd och backar är området kring Ön ett tips!
Slingan är inspelad med en cykel med grova däck och framdämpare och går mest på grusvägar, lättcyklade stigar och asfalt.

http://www.utsidan.se/tracklogs/view.htm?ID=110



/Andreas

Jag såg det - efter att jag själv tagit mig dit ut! :) Har också lagt upp mitt färdspår, såg att du hittat en roligare väg! Får testa den nån gång!

Är nog lite kräsen efter att ha vuxit upp ute på landet i mellersta skåne, med 500 m till närmsta granne och Kungsskogen/Maltesholms skog 100 m från huset. Där kan man vandra/cykla omkring en hel dag utan att se en enda människa eller en enda asfaltsväg! Det verkar vara dåligt med såna riktigt stora sammanhängande skogsområden häromkring... eller rätta mig om jag har fel!?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.