Grundkartan Garmin colorado

Hej !
En fullständig novis, som fått en Colorado i julklapp! Problem 1 har lyckats radera grundkartan, "maskinen fungerar med friluftskartan som finns på ett Sd kort.Behövs grundkartan ? Målet var att ta bort en karta i mapsourcen som misslyckades , kartan finns fortfarande kvar på interminnet samt i mapsourcen. Tar tacksamt emot "enkla" förklaringar. Är det rätt uppfattat att det går lika bra med Mac ?
Hälsning
Lars
 
Varför skulle du ta bort en karta i Mapsource? för att spara utrymme på hårddisken eller?

Med Mac fungerar det mesta lika bra som på PC, tror dock att det fortfarande är lite extra stök om man köper karta på skiva och vill ha in i Roadtrip (motsvarande Mapsource på Mac).
Sök i forumet så finns det trådar som förklarar hur man går tillväga.
 
Grundkartan Garmin

Hej !
Kartan togs bort pga att en nyare skulle läggas in. Men kunskap är makt och frågan kvarstår !
Kan man få tag på en grundkarta utan att ruinera sig.
Lars
 
Grundkartan till Garmin

Hej! Jag har använt Garmin kartor en längre tid och jag förstår inte riktigt problemet men jag skall försöka att lista ut vad du menar.

För det första är frågan vilken Garmin du har? en 300-400t? jag förstod att du har köpt till friluftslivskartan-pro som microsdhc kort men inte vilken grundkartan var från början.

Var problemet att du skulle ta bort en karta men tog bort fel karta och den oanvändbara kartan kvarstår?

Ligger inte grundkartan kvar i mapsource? Eller har du tagit bort den från både datorn och Gps'en?


Grundkartan som medföljer är som påpekat helt beroende på vilken gps du inskaffat då inte alla gps'er kommer med en grundkarta. har du köpt en gps med grundkarta för det första?

Och vilken karta är det du är ute efter?

Mvh

Raymond
 
Vet inte om det kan vara till någon hjälp...var lite svårt att förstå din frågeställning men jag ska försöka.

Det låter lite konstigt om kartan skulle vara borta från GPS-enheten, du skriver också att "kartan" (vet inte vilken karta du menar) finns kvar i internminnet (antar att det är grundkartan du menar).Då låter det som att du bara har valt inställningen på GPS-enheten att inte visa grundkartan. Gå in på inställningar, välj kartan och tryck >> Enable.
 
Grundkartan colorado

Man tackar för visat intresse !
Problemet började när jag skulle radera en karta i mapsourcen, kunde inte få bort eländet som låg i internminnet på gps. Öpnnade alltså gps i mapsoucen hittade gps enheten och tog bort två filer, (såg ut som zipfiler inalles 101.3 g ) i dessa filer låg kartan som jag ville ta bort. Sagt och gjort båda filerna togs bort. Den kartan som försvann var Coloradons grundkarta( läs väldskarta). Enheten fungerar med Sverigekartan pro som ligger på ett SD kort i kortenheten. Hittar alltså inte kartan någonstans. Något ligger i enheten C på datorn bl.a olika länder i form av ddl filer. Har varit i kontakt med garmin support som kan installera "grundkartan" Om den nu behövs.
Hälsningar
Lars
 
Grundkartan colorado

Hej! Jag har använt Garmin kartor en längre tid och jag förstår inte riktigt problemet men jag skall försöka att lista ut vad du menar.

För det första är frågan vilken Garmin du har? en 300-400t? jag förstod att du har köpt till friluftslivskartan-pro som microsdhc kort men inte vilken grundkartan var från början.

Var problemet att du skulle ta bort en karta men tog bort fel karta och den oanvändbara kartan kvarstår?

Ligger inte grundkartan kvar i mapsource? Eller har du tagit bort den från både datorn och Gps'en?


Grundkartan som medföljer är som påpekat helt beroende på vilken gps du inskaffat då inte alla gps'er kommer med en grundkarta. har du köpt en gps med grundkarta för det första?

Och vilken karta är det du är ute efter?

Mvh

Raymond

Hej !
Det är en colorado 300.
Lars
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
micke.lu HJÄLP!!! Grundkartan i Garmins modeller.....? Navigering 6
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
Welena Garmin 67i Navigering 11
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
niking Garmin GPSMAP 67 och 67i Navigering 0
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
Elvah Väderinformationen i Garmin Inreach Explorer+ Navigering 11
omni96 Garmin inReach mini 2 i Stockholm Navigering 2
e_palm Garmin inReach - smart, men se upp för snärjigt abonnemang Navigering 18
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
rikard500 Garmin inReach utan abonnemang = ”tegelsten”? Navigering 6
tango Kanpplås Garmin 6-serien/Tactix delta? Navigering 4
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
errbe "Gömda" minnet i tex Garmin Nuvi Navigering 2
Malx Garmin Fēnix 5 Plus Sapphire Titanium Navigering 7
Gpsmap Kartproblem Garmin Navigering 1
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
stefanus Garmin Montana 700 Navigering 0
Ttebag Hej, har en Garmin Navigering 4
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
graylingman Den rosa linjen Garmin 64st? Navigering 4
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
SEHLBERG Garmin Basecamp uppdatering 4.7.1.0 Navigering 0
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
Johan123 Erfarenheter av Garmin Inreach Explorer+ Navigering 10
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
PONutti Garmin Monterra Navigering 4
alien Garmin Inreach Explorer+ Navigering 12
Nordiska Motorcyklister Garmin Fenix 5 Plus - Köp eller titta åt ett annat håll..? Navigering 8
Sanie Garmin Alpha 100 + Basecamp Navigering 1
thureb Går det att sända spår med Blue Tooth från Garmin Oregon 700 Navigering 0
errbe Garmin DEZL 770 gillar inte topo-karta Navigering 7
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21
123nils Screenshot av Garmin kart Navigering 18
Uffevbg Terrängkartan till Garmin nuvi 500 Navigering 5
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
Joakim.e Garmin Basecamp kraschar Navigering 2
simonrudberg Synpunkter Garmin eTrex 35 Navigering 4
ExInferis Garmin Inreach Mini Navigering 61
rottemark Garmin Inreach tracking points Navigering 2
PepsAdventures Funkar Garmin TopoActive-kartan i fjällen? Navigering 11
slinkallan Garmin etrex 10 KOMPASS Navigering 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.