Graip lackmaskin

Hej igen Graip, dags att plåga dig med dumma
frågor. Lackerings stödet som klingan läggs i
,har det repat klingan någonting. Jag funderar på om man skall göra sigg besväret att sätta dit 3 hjul i stället, men är tveksam om det är värt besväret.
 
3 hjul

Nej, finns ingen anledning, om inte förståss, klingdelarna är alldeles tokkrokiga.

En liten krokighet finns nog i alla klingor, men har ingen betydelse.

Se noga till att du får motorns axelcentrum i rätt höjdnivå gentemot det andra stödet.
Det är ju inte fråga om några som helst krafter, ivarjefall om det gäller ett lätt harr/öringspö.

Lägg en bit flanelltyg i svackan, det räcker.

Vad som då är viktigare, är att du kan fästa/centrera en snurrpinne i motorn, på ett vettigt sätt.

Grillmotorn har ju ett djupt hål i centrum på axeln, där jag pressade in en bit av en flaggpinne från McDonalds.
För att få klingan att sitta lagom hårt på denna plastpinne, tejpades den med maskeringstejp (anpassas för varje klingdel), bara så hårt att du lätt kan trä på och lossa klingdelarna, blir då lite ledad.

/Björn
 
skit också

jag skulle ju skriva Graip och Brook. Men Det är så där när fingrarna är bortkopplade från hjärnan:)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.