Gränssömmen (vandringsled)

Hej,
På olika forum m.m har jag ibland stött på en vandringsled som kallas Gränssömmen och går längs gränsen mellan Norge och Sverige. Det ska ha kommit ut en bok av Per Roger Lauritzen i samarbete med norska turistföreningen vid Cappelen Damm förlag, men den boken verkar ha utgått och finns inte att köpa någonstans på nätet (verkar det som) och verkar inte heller finnas på bibliotek.
Är det någon där ute som vet hur jag kan få tag på den boken? Eller har annan bra information, t.ex. kartor eller erfarenhet av att ha vandrat där.
Jag har redan läst det som finns på DNT och traildino, så jag vet på ett ungefär var "leden" ska gå, men jag vill ha mer! Kartor, betydligt mer detaljerade beskrivningar etc.

Hoppas nån där ute har koll! Jag vill lösa detta lilla mysterium :)

/Johanna
 
Såhär skriver de på norska turistföreningens sida om boka:

Boka utgis på Cappelen forlag og er skrevet av Per Roger Lauritzen/DNT.

Medlemspris: 98,-
Pris for ikke-medlemmer: 148,-
Slik kan du bestille/kjøpe boken:

Boken kan kjøpes hos flere av de lokale turistforeningene over hele landet.
Bestill den direkte fra DNT* ved å sende en e-post til: medlem@turistforeningen.no (Husk å oppgi navn og adresse, samt medlemsnummer ved bestilling)
* Porto og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg ved bestilling fra DNT.

/Henrik
 
Hej Henrik
boken gavs ut för 10 år sen, där gick det att beställa som du skriver, nu finns den inte längre - för några år om jag minns rätt. Men Johanna fick den igår...

Henning
 
Hej Henrik
boken gavs ut för 10 år sen, där gick det att beställa som du skriver, nu finns den inte längre - för några år om jag minns rätt. Men Johanna fick den igår...

Henning

Så… då fanns den då? Eller har du skänkt henne din egen bok, Henning? Lycka till Johanna med turen. Verkar spännande!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.