GPS-koordinater till tunnelbanestationer?

Någon som vet om det finns koordinater upplagda till samtliga tunnelbanestationer i Stockholm? Har precis skaffat en Garmin 60CS med Metro Guide 6. Hade hoppats på att även t-banestationerna skulle finnas med där. Annars får det bli ett nytt projekt - att åka till samtliga stationer och spara waypoints för att sedan lägga ut dem på nätet. :) Någon som har City Select 6 förresten, kanske t-banestationerna finns med där?
 
Jag skall få en 60CS med Bilkit och City Select paket nästa vecka. Jag antar att det är version 6. Skall kolla åt dig då .... om ingen annan hinner före med svaret vill säga :)
 
Stadskartan ?

Finns T-banestationer med på Stadskartan från Lantmäteriverket http://www.lantmateriet.se/cms/niva2index.asp?produktgrupp=9B ?

En karta baserad på 1:10000 och där en pixel är 2*2 m måste det mesta väl finnas med.
Men den är ju framställd av Lantmäteriverket och då kan man aldrig veta. Dom tappar bort vägar, men har med kraftledningar som ingen någonsin har sett.

Per Brune
 
irrbloss; sa:
Annars får det bli ett nytt projekt - att åka till samtliga stationer och spara waypoints för att sedan lägga ut dem på nätet.

Kul jobb, åka runt och kliva av på alla stationer, kliva upp på "gatunivå", få fix, ner igen.......... ojojojojoj
 
Så enkelt är det väl inte

Jimmy_L; sa:
irrbloss; sa:
Annars får det bli ett nytt projekt - att åka till samtliga stationer och spara waypoints för att sedan lägga ut dem på nätet.

Kul jobb, åka runt och kliva av på alla stationer, kliva upp på "gatunivå", få fix, ner igen.......... ojojojojoj

Så enkelt är det väl inte. Dom T-banestationer jag har åkt till har alla haft minst 2 upp/nergångar med ett par hundra meters avstånd emellan.

Per Brune
 
Re: Så enkelt är det väl inte

Man får väl dela upp det då. Ju fler människor desto färre stationer/person. Jag kan ta T-centralen, Stadion, Östermalms torg och Tekniska högskolan... så får ni andra ta några andra... :)

Brune; sa:
Jimmy_L; sa:
irrbloss; sa:
Annars får det bli ett nytt projekt - att åka till samtliga stationer och spara waypoints för att sedan lägga ut dem på nätet.

Kul jobb, åka runt och kliva av på alla stationer, kliva upp på "gatunivå", få fix, ner igen.......... ojojojojoj

Så enkelt är det väl inte. Dom T-banestationer jag har åkt till har alla haft minst 2 upp/nergångar med ett par hundra meters avstånd emellan.

Per Brune
 
Det är samma problem i stora städer som London och paris. Mapsource har inte med tunnelbanestationer och märker ut järnvägsstationer med en bilsymbol (i iQue).

En "riktig" konsument åker aldrig tunnelbana sen han väl fått råd att köpa bil och navigator. Jag antar att de amerikanska marknadsförförarna tror att vi skulle ta illa vid oss om man visade tunnelbanenedgångar.

De som har tillgång till Plm kan använda stads (med metro) kartor från http://www.visualit.co.uk. Förhoppningsvis kommer integration med GPS.

Ngt konstigt med URL. testa http://www.visualit.co.uk/palm.htm

Förresten finns kartorna för PPC och symbian också.
[Ändrat av jonasolof 2004-07-10 kl 10:37]
 
100 stationer

Hehe, med 100 stationer att mäta in så skulle jag nog snacka med SL Teknik först, ifall de har några koordinater jag skulle kunna få...
 
1
koordinatera går väl lika eller tom bättre att plocka från Gula Sidorna?

2
Varför ska man ha dessa koordinater till? GPS:en fungrar ialla fall uruselt i städer.
 
Eniro

http://kartor.eniro.se

Zooma in så ser du t-banestationernas uppgångar. När du klickat ytterligare i kartan så ändrar sig URLens siffror se t ex klicket på Skarpnäcks T-banestation ger inne i siffer och bokstavsserien mapstate=7%3B1632673%3B657386 som är någon sorts koordinater.

Hur dessa koordinater skall översättas till en GPS-position finns det en tidigare tråd om här på forumet.

Verkar hur som helst lättare att lösa hemma vid datorn än ute i fält.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Josiaab Har 157olika Koordinater som jag vill föra över från dator till gps Navigering 2
jordbrukaren Hur anger man GPS-koordinater, vilket format? Navigering 16
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
pellekatastrof kontrollera gps koordinater? Navigering 2
StefanP- Liten enhet för enbart GPS koordinater Navigering 1
Ljunggren GPS koordinater i Fjällen Navigering 9
bertilstenfeldt GPS-koordinater mm Navigering 0
Dertz KARTA, KOORDINATER OCH GPS Navigering 5
salgo60 Reserapporter med GPS koordinater Navigering 1
tarpan Filformat(GPS-koordinater)? Navigering 9
joanna En "no nonsense" GPS-klocka för en vänsterhänt med ynkliga handleder? Navigering 116
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
fyad Gps för inbyggnad i bil Navigering 7
Sewen Kartapp alperna Navigering 11
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
UAO Ny GPS eller Mobilen, hur tänker ni idag? Navigering 55
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
Rune E iPhone GPS vid paddling Navigering 2
kennet_arvidsson Urusla GPS-er Navigering 114
greenjuice Slutet för Viewranger Navigering 34
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
vilseiskogen GPS-Klocka med blåtand från android? Navigering 6
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
HasseQ Vilken GPS skall jag ha ? Navigering 25
mile0003 Mest vettiga karta (GPS) Navigering 8
Oliver_swe GPS Med möjlighet att ladda med GPX-kartor Navigering 7
Galten Extremt simpel billig GPS Navigering 18
Lico GPS baserad paddel log? Navigering 3
Masmakkan Handhållen GPS Navigering 22
Lico GPS armband vs handhållen? Navigering 16
tobiasdr GPS-mottagning T-Rådhuset Navigering 3
Sebastian_b Gps med Europa led E6 Navigering 19
Brus-Nilsson GPS-karta med fornlämningar Navigering 3
Viktorious GPS-klocka Navigering 10
lyckhem Garmin GPS Klocka Navigering 8
avsl_22-07-26 Säkerhet till fjälls - val av GPS, Inreach, PLB, nödsändare Navigering 35
Edstroom Gps i fjällen Navigering 6
Materialaren Skapa vandringsrutter för fjälltur med Garmin GPS (Fenix) Navigering 4
aksello enklaste / batterisnålaste gps mottagaren, som kan lagra gpx tracks Navigering 31
Ode Åland med gps Navigering 4
jffoto Söker en gps med detaljerad karta Navigering 35
silly Garmin gps 64 st Navigering 27
joanc Minneskort Garmin gps Navigering 3
avslutad_230717 Ny GPS med kartfunktion Navigering 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.