Gjendesheim-Memurubu-Besseggen-Gjendesheim på en dag.

Hej.

Jag och min sambo har länge pratat på att gå Besseggen och vi fick tid över nu i helgen så vi bokade boende och sticker upp på fredag och tänkte gå på lördagen.

Till min förskräckelse fick jag precis se att båten mellan Gjendesheim-Memurubu inte börjar gå före juni. så detta ställer ju till det lite.

Vi har hyfsade flås och bra pannben båda två, löser vi hela turen Gjendesheim-Memurubu-Besseggen-Gjendesheim på en dag eller är det för optimistiskt.

Tacksam för svar.

Mvh
 
Ja det gör ni! Tänk bara på att turen längs sjön är tuffare än man kanske tror (några branta passager) så börja tidigt. Turen tillbaka över Besseggen skulle jag säga är lättare än man tror så på något sätt jämnar det ut sig. Förutsättningen är förstås bra väder.

Enjoy!
 
Jättefin tur! På sommaren e det ok att gå båda vägarna. Behöver ju inte gå ändå ner. Antar att ni går på skidor? Annars kan det nog bli jobbigt om det är mkt snö
 
Jag tror det är för tidigt att gå "sommartur". Det är troligtvis vinterföre som dominerar. Vidare tror jag sträckan är allt för lång för att det skal vara kul. Dagens pessimistiska svar dessvärre...
 
Nyfiken på hur det gick. Jag gick turen för många år sen. Personligen tycker jag leden längs sjön var rätt trist. Hade nog valt att gå över Besseggen åt båda hållen men inte gått hela vägen ner till Memurubu utan vänt tillbaka lite tidigare.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.