Gissa position Stockholms län

Sötvatten denna gång.

Thure

Screenshot_20260602_120450_Gallery.jpg

Senast ändrad:
Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Tack Anders.

Du är tillräckligt nära. Den bron dvs den där Sörmlandsleden passerar har jag bakom mig. Bron i fonden är den i norra Söderbysjön mellan badet och Hellasgården.

Thure

Jag lägger ut en bild.

En sådan här: i-och-av-stigningsbrygga är sällsynt tror jag. Här i samband med en vattenväg, populär för kanotister..

Kanalen? En av de större i länet. Vad heter den!

1780477848670.png

Funderar på två kanaler norr om Stockholm dels den större Väddö kanal och den mindre Åkers kanal i Österåker. Kanotled är kanske mera troligt i Åkers kanal kan det vara intill slussen och fördämningen där?

Thure

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Stämmer bra det! Åkers kanal är det.

Du som paddlar mycket vet säkert om den där vita landningsbaljan är vanlig. Det kanske är en konstruktion för rörelsehindrade.

Tror som du att det kan vara en konstruktion för rörelsehindrade. Tror inte att det är något vanligt.

Bilden nedan har mindre naturprägel. Var står fotografen?

Thure

Screenshot_20260604_141235_Gallery.jpg

Jag trodde först att det var eko-hus i Björkhagen, men nu vid närmare granskning är det nog en modern kolonistuga i Karlbergs-Bro koloniförening.. antagligen.. husen i bakgrunden är i alla fall Hornsbergs strand 15..
Stugan på din bild, populärt kallad "The Shelf House" Hyllhuset, tror jag.. var något samarbete med Arkitektskolan på KTH och koloniföreningen där, omgestaltning av gaturummet har jag för mig. En del nya stugor presenterades.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.