Geocacha med Triton 2000 + Topo Sweden +?

Geocasha med Triton 2000 + Topo Sweden +?

Hallå friluffsare! Går det att utöva Geocashing med Topo Sweden +, eller måste jag skaffa annan lämpligare karta? Något "Geoproffs" som har en aning? Jag har Magellan Triton 2000 GPS till mitt förfogande. Tacksam för svar-------- KOSKENKORVA
 
Senast ändrad:
Jag geocachar med en Magellan eXplorist 210 och med den tog jag 100 cachar av varierande svårighet på en månad, så visst går det med din utrustning!
 
Hallå friluffsare! Går det att utöva Geocashing med Topo Sweden +, eller måste jag skaffa annan lämpligare karta? Något "Geoproffs" som har en aning? Jag har Magellan Triton 2000 GPS till mitt förfogande. Tacksam för svar-------- KOSKENKORVA

Det går alldeles utmärkt. Man behöver egentligen bara en enkel kartlös GPS för att komma igång. På det sättet är ju din överkurs...=)

Ola @ GEAR AB
 
Ok, tack för tipsen, men hur kommer man igång då, o hur går det egentligen till, finns det länkar där man kan få lite " starthjälp" o puff att komma igång? är lite osäker på hur det går till, men det verkar förjävla kul! Kan ju inte tänka mig att det finns några studiecirklar på området, eller? känner heller ingen som håller på, så vad gör man? tacksam för alla tips!
 
Ok, tack för tipsen, men hur kommer man igång då, o hur går det egentligen till, finns det länkar där man kan få lite " starthjälp" o puff att komma igång? är lite osäker på hur det går till, men det verkar förjävla kul! Kan ju inte tänka mig att det finns några studiecirklar på området, eller? känner heller ingen som håller på, så vad gör man? tacksam för alla tips!

Du registrerar ett konto på geocaching.com
Sedan hämtar du koordinater till cacher, antingen knappar du in dom själv eller om det går att överföra dom direkt till din GPS.
Då du besökt cachen och signerat logboken loggar du den även på geocaching.com
Svårare än såär det inte.

/Ulf
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.