Garmont Chitral för killar???

På jakt efter den perfekta kängan så läser jag med stort intresse senaste numret av Ute Magasinet... I deras test av kängor tycker dom att Garmont Chitral är en himla bra dojja... Är det nån som vet om Garmont har en herrvariant av samma känga? Eller kanske nån har ett bättre förslag på den "ultimata kängan"?
Nån som provat Meindl Air Revoluition?
 
Prova många modeller. Det är inte säkert att Garmont Chitral passar din fot. Däremot passade den Utamags testare, att den får bättre betyg än tex Lundhags Professional 2000 blir jag förvånad över.

Har du en bred fot brukar Garmont Picos II, Garmont Trophy, Hanwag Alaska, och Lundhags med normalläst funka bra. Även Meindl Performance kan funka. På riktigt smala är det SCARPA som funkar bäst. Och nått emellan kan Meindl Island, Meindl Dovre Pro, Lundhags smala läst.

Går själv i ett par Garmont Sonora, ett par Meindl Island och ett par special beställda Lundhags Professional 2000 som jag haft i två månader.
Lycka till Ingvar
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.