Går det att hitta sponsring, stipendie etc för långcyklingar och dyl. äventyr?

Jag ska till sommaren ge mig ut på en långcykling tillsammans med en kamrat. Den tänkta rutten är Skåne - Rom.

Nu undrar jag om det är någon som har några tips på hur man raggar sponsring och dylikt till sådant. En enklare webbsida med bloggfunktion är under konstruktion.

Jag har tidigare bl.a. korsat Atlanten i en 6metersbåt så det finns substans i projektet och det är alltså inget tomt prat, som det ju så många gånger rör sig om vid dylika utsvävningar.

Tacksam för alla förslag jag kan få.

Mvh

Styrbjörn
 
Nej.

För att du skall kunna lura några företag på sposorpengar måste du skaffa dig en bra USP.
Att cykla genom Europa har gjorts av 1000-tals svenskar redan så det finns ingen poäng för företag att sponsra dig då Du kommer inte att få några rubriker i media.

Hade du cyklat på en enhjuling så kanske

Hade du krypit så definitivt.
 
Precis som världen krymper, Rom eller treriksröset är ungefär samma sträcka, inget att yvas över, men hade du en specifik hållning/redskap/målsättning kan det bli projekt värt sponsring av det.
Kraven för sponsring verkar enkla och klara, rubrikdragande, inte gjort förut, bra för märket.
Har gjort en massa materialförsök och de var en form av sponsring där de flesta eldade en av de utdelade pinalerna och skrev sen en fulltids alla stegen rapport.
De flesta prylarna vi testade slapp vi se igen, tack för det.
Atlanten bär respekt med sig, även om det var större l ö a på de pråmar jag medföljde.
 
Sponsring handlar inte om att gøra något extremt. Det handlar om att vara smart, ægna sig åt och kunna marknadsføring samt att ge sina sponsorer nya kunder. Jag vet många som åkt på helbetald semester, fått verktyg och nya dæck till bilen, osv. Det handlar ofta om att en obetydlig del av projektets pengar går till vælgørenhet och diverse hyckleri om att man værnar om något. Mer sæger inte jag av tekniska skæl. Med rætt attityd grejar man det mesta men man får inget gratis.
 
Jobba ihop pengarna. Om man vill kan man se det som en form av sponsring, och jag skulle tro att det är betydligt enklare.
 
Det är ju värt en hel del att hålla i sin egen tid. Så snart du blandar in sponsring kommer någon annan och bestämmer. Jobba själv har sina goda sidor oxså.
 
Jobba ihop pengarna. Om man vill kan man se det som en form av sponsring, och jag skulle tro att det är betydligt enklare.

För små projekt är det ofta mindre jobb att jobba övertid och klippa utgifter än att få sponsorer. Det är i princip heltid i sig. Som jag sagt är det dock inte omöjligt att få sponsorer om man har en vettig projektbeskrivning.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...