Gammal Bergsport-artikel om Skierfe-bestigning

Jag är på jakt efter en gammal artikel ur Bergssport från sent 70-tal, om bestigningen av Skierfes sydvägg. Någon som sitter på den?
 
Tror det var i oktobernumret 1978 eller möjligen 1979. Jodå, jag har dem någonstans.
Har dock ingen scanner hemma, men om du kan vänta till nästa vecka går det att ordna. Enklast är väl om jag får en mailadress att skicka dem till.
 
Våga inte Per!
Scanna och lägg upp i tråden tack! :) ;)

Tror det var i oktobernumret 1978 eller möjligen 1979. Jodå, jag har dem någonstans.
Har dock ingen scanner hemma, men om du kan vänta till nästa vecka går det att ordna. Enklast är väl om jag får en mailadress att skicka dem till.
 
Ja, vi är nog flera som är lite nyfikna, både på vad det står i artikeln och på vad Erik har för planer. ;)
 
Minns

jag rätt att det var en lite knepig teknisk bestigning av Uppsalaklättrare. Tror att det var en bildvisning kanske vid en klätterträff vid Bispbergsklack.

Thure
 
Ja, vi är nog flera som är lite nyfikna, både på vad det står i artikeln och på vad Erik har för planer. ;)

Hahaha. Inga hemligheter, det här är långt över min nivå. Jag snubblade över nån tråd om väggen och ville läsa mer, klassisk fåtöljalpinism. Mina kommande planer kan möjligen innefatta Keb och Storen, men Skierfe lär vänta ;)
 
Redaktionen sitter på en hyfsat komplett samling BS. Senast jag såg den fanns den hos tryckeriet i Göteborg. Även kansliet i Tokholm har de flesta gamla nr. Ett kul projekt vore fö att scanna alla och göra sökbara online! Any takers?
 
Det verkar inte gå att ladda upp alla inscannade sidor i samma inlägg: storleksbegränsning. Så här kommer den första.
 

Bilagor

  • Sid 4 o 5.pdf
    249.7 KB · Visningar: 435
Hade ett möte på jobbet, så det blev lite glapp. Här kommer sidan 6 (var tvungen att beskära bort sid 7 för att PDF:en blev för stor annars)
 

Bilagor

  • Skierfe sid 6.pdf
    250.1 KB · Visningar: 460
Här kommer sid 8. Det måste finnas ett enklare sätt att göra detta på, men jag orkar inte lära mig det nu.
 

Bilagor

  • Skierfe sid 8.pdf
    273.1 KB · Visningar: 355
Och slutligen kommer här sid 9. Postar topon separat.
Det tar lite tid eftersom forumet kräver att det går minst 120 sekunder mellan inläggen...
 

Bilagor

  • Skierfe sid 9.pdf
    266.7 KB · Visningar: 352
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.