FriPro i PocketPc?

Har en ruggad Loox 520 med OS WM5 och har tänkt testa friluftskartan pro i denna om det är möjligt
Vilken programvara behöver jag ladda i looxen i såfall?
Kan man välja "kurs upp" med prokartan?

Med hopp om positiva svar
 
Tack för ditt tips men är lite osäker om det skulle funka och känns som lite onödigt att betala för kartor som jag inte är i behov av
 
Fungerar Que bara ihop med GPS 10 moduler?
Annars skulle det vara ett alternativ i min Mio A 701 kanske.
 
Japp, ques program funkar ua. Har bara snabbkollat än så länge men ser att layoutenpå kartorna skiljer sig en del mellan PocketMV och que, vad som ev är bättre är för tidigt att säga ännu

Det tar betydligt längre för que att få fix (acquiring satellites) än vad det gör på de fyra ( 4 ) andra kart/navprogrammen av någon anl. (jag kör gpsgate)

Har också ett streck från färdmarkören och ut i perefirin, vad kan det vara för något gissel?

En klar fördel, den enda?, gentemot rasterkartorna är möjligheten med spår upp
 
De flesta frågetecken har väl raderats ut när man väl börjar titta i manualen, dock så går det inte att överföra rutter till looxen, den möjligheten är gråtonad av någon anl
 
Jag har kört Garmin Mobile XT med friluftskartan Pro och det fungerar utan problem.
Jag har en Eten X500 men inbyggd GPS och WM6

Hej,
jag antar att du kör XT/Fri Pro i SD-kortversion? Då kan det funka att använda intern GPS i stället för Garmin 10. Om du kör någon annan version är jag mycket intresserad av hur det går till (har en Loox N560).
 
Hej, ja jag kör XT i min Loox 520 och Que i Ipaq, men måste jag säga, inget av programmen är någon höjdare om man jämför med tex. Ozi Ce eller Fugawi Pocket Pc, fördelen med Garmins kartor o program är att jag välja "spår upp" (vektorkartor) ,vilket är ganska användbart vid tex navigering med skoter, dessutom att transparent på friluftskartan kunna lägga in "alla" skoterleder för Sverige, Finland o Norge

Några för o nackdelar med XT (utifrån min ringa erfarenhet av garminprodukter)
+ Kan läsa typfiler dvs konverterad fripro
- onödig info tar upp en icke blygsam del av skärmen, ingen möjlighet till bortval
- Trackspåret är så svagt, inte valbart att "feta upp" det, att det behövs både förstorinsglas och lupp för att kunna se det på skärmen, inge bra om man vill följa sitt eget spår tillbaka

Que ett äldre program som i mitt tycke är mer användarvänligt men som får ett stort minus pga att Que inte klarar av att läsa typfiler vilket gör att det är väldigt svårt att se stigar, traktorvägar, kraftledningar mm som just för skoternavigering är intressanta saker
Lite kraftigare markerat spår på Que
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ibasto typa om Garmin FriPro v2 Navigering 3
niklaz Överlapp FriPro och City Navigator Navigering 6
rascar Garmin vs Magellan / FriPro vs Topo+ Navigering 2
bengibollen Nya .typ-filer till fripro Navigering 235
trebh FriPro+OziExplorer Navigering 1
GISMO Fripro Custom Types Navigering 48
jonasolof Fastighetskartans stigar som tillägg till Fripro Navigering 12
Homann Känna på 60csx + FriPro i Göteborg? Navigering 12
wicke02 Installera FriPro Navigering 29
wisher baskarta +fripro +60csx Navigering 9
wicke02 FriPro upplåsningskod Navigering 5
jonasolof Namn på öar och sjöar i FriPro med transparant karta Navigering 27
jonasolof Är FriPro avsedd att användas för flygnavigering? Navigering 2
jonasolof FriPro För litet och för mycket information i skikten Navigering 7
jonasolof Ang HUS, GÅRD, VÄNDPLAN och VÄGBOM i FriPro Navigering 0
jonasolof Svårt se namn på öar i FriPro Navigering 15
jonasolof Fjällkartan i FriPro Navigering 2
jonasolof Vilka punktobjekt återges med samma symbol i FriPro? Navigering 0
jonasolof FriPro: Vattenyta med Diffus Strandlinje Navigering 10
HeyZeus Grön karta i PocketPc Navigering 19
RedBreather Garminkartor på pocketpc Navigering 1
DTM Fugawi i min PocketPc med .RIK kartor Navigering 5
DTM Tipsa om kartprogram till PocketPC Navigering 4
magnuss Fungerar mapsource på PocketPC Navigering 2
magnuss GPS program till pocketPC Navigering 1
dataväxt Kartor till pocketpc... Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.