• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsvänner i Falun.

Hejsan allihopa.

Jag har precis flyttat till Falun för att plugga. Och söker nu lite liksinnade människor som skulle kunna tänka sig att hänga med på mina galenskaper. Har tyvärr inte träffat några sådana ännu.
Undrar därför om det finns någon här som åker bräda, vandrar, Cyklar, klättrar (hänger med på allt som e spännande) :) något som jag skulle vilja börja med men som jag inte gjort ännu är att åka på randeonne med snöskor och bräda. gå upp och åka ner:).

Du behöver ju nödvändigtvis inte bo just i Falun. Men det vore kul med en grupp här som träffas typ en kväll i veckan och hittar på nåt kul utomhus. Samt ibland åker iväg på någon längre tur.
Låter det intressant? Skriiiv snälla ni. Vill lära känna liksinnande=)


/Cilla



Det finns inga misslyckanden här i livet, bara möjligheter att växa och utvecklas!
 
Hej,

skönt med lite aktivitet i Dalarna, har länge hängt i en annan Dala-tråd utan större friluftsresultat.

Jag hade tänkt vandra med en kille nu i helgen, men det verkar inte bli av, du kanske hänger med?

Jag hade tänkt gå till något som kallas källslätten, en stig på 2 mil, som börjar vid Stångtjärn bortanför Slätta.

Söndag kanske? eller nån senare helg...
 
Friluftsliv i Dalarna

Välkommen till Falun Cilla!

Hoppas du kommer trivas, Det finns mycket kul att göra i närområdet och på bilavstånd såväl på sommaren som vintern,

Jag kanske kan ge tips eller så kan följa med på någon aktivitet.
Källslätten sóm Argento tipsar om är en kul utflykt, Linne har varit där oxså och omtalat platsen.

Vi hörs
Fredrik
 
Hej hopp!

Tack för era svar!:) Hänger gärna med på något. Men just nu befinner jag mig dock hemma i Finland. Fast har lägenhetskontrakt från 1a november så då blir jag svenne och falubo på heltid:D. Så anländer till Falun nästa fredag. Så någon hälg därefter skulle fungera.

Är tacksam för alla tips på roliga saker:) Ni kan mejla mig på: adventure_cilla@hotmail.com
Om ni är sugen på att dra ut på något nån hälg!

/Cilla
 
Skoj! Välkommen till Dalarna!

Jag cyklar, klättrar, paddlar, vandrar, åker skidor mm mm. Å har svårt att få kompisar att hänga med ut, så absolut en grupp där man hittar på nåt vore toppen! Bodde i canada i ett år å var med i Alpine club å har just den klubben är något av det jag saknat mest sen jag kom hem. Var faktiskt iväg å paddlade med två utsidankompisar (bla argento) för nån helg sen men annars är det svårt att hitta folk som vill hänga på utomhussaker...

Jag tar hellre telisarna upp å ner för fjället men har ingen emot att göra det tillsammans med brädåkare!
 
Här har ni en till falu-bo. Jag och Argento har varit ut på ett par cykelturer, men det är ju alltid kul med fler friluftsintresserade.

Mvh /Joel
 
Om du är intresserad av att klättra så är det KFUM-hallen i Borlänge som gäller. Just nu håller vi på med en större ombyggnad av hallen och klätterväggen men kommer att kunna öppna i början av december. Det finns en mycket aktiv klättermiljö i regionen med allt från rena nybörjare till härdade alpinister och bigwall-klättrare som hänger tillsammans i hallen om vintern. Där är du varmt välkommen.

Dalarnas klätterklubb har ett par träffar på olika klippor och isar under året och det brukar även klubbresa till Norge eller Alperna. Vi har en kurs på våren och en på hösten samt nån fest och bildvisning.

KFUM's hemsida(tyvärr med mycet lite info) :
http://www.kfuk-kfum.se/foreningar/borlange-kfum/kfum-hallen/

Dalarnas klätterklubbs hemsida:
http://www.dalaklatter.org
 
Cykling

Finns massor med cyklister i Falun, landsväg, cyclocross och MTB. På MTB-sidan finns det gott om "svetton" med pulsklocka och även en hel del med gott om slaglängd på cyklarna.

För tävlingscykling bör du kontakta Falu CK: http://svenskidrott.se/Organisation.asp?id=34276

För mer avslappnad fikacykling i skogen vet jag inte riktigt vem du bör prata med, Per Hagdahl skulle kunna vara en bra början. http://lugnetmtb.blogspot.com/ http://happymtb.org/forum/profile.php/1/905

De mer freeride/DH-inspirerande åkarna har Hagdahl också kontakt med.
 
Falu CK har jag faktist tänkt gå med i. Och i dalaregementet triathlon.
Men vad jag saknar är en multisportförening! Det finns inte här vah?.
Har iaf inte hittat något. Tycker att det borde ju finnas folk här som håller på med det så det borde ju finnas förutsättningar för att ha en sådan förening här. Har sett att det ordnas en multisporttävling här men den anordnas tydligen inte av någon förening utan det är privata aktiva som ordnar den.
Jah får väl ta och starta en egen förening=)
 
Hej Cilla!
Välkommen, jag är också ny här i falun.
Jo men det låter trevligt!

Här finns det gott om roligt folk.
Det finns ju en hel vinter full av möjligheter nu snart;) (brr.)

Hade bra nu!
 
Aha kuul. Du får meddela mig om du ska ut på nåt och behöver sällskap:) Vi är ett gäng som preliminärt har fastspikat att dra ut hälgen v. 3, alltså 17-18 januari. Blir väl kanske en skidtur om det är bra med snö. Du får säkert hänga på om du vill.

Jepp men ha en fortsatt trevlig hälg.

/Cilla
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.