Friluftsliv och förhållanden

Är det bara jag som inte får mitt friluftsliv o förhållande att gå ihop? fick höra att jag var en ensamvarg och skulle bo under en sten nå stans...
 
Ajdå det låter inte särskilt kul att få höra det...

Vi är nog rätt lika fast jag är lite mer friluftsliv än min partner. När vi är ute och paddlar är det ett konstant "kan vi inte tälta här?" när man bara paddlat 10 minuter :D och har ytterligare 10km kvar minst.
 
Jag får det väl att gå ihop men frugan klagar ganska friskt. Men jag har nog gjort så att jag prioriterat familjen och friluftslivet består mest av någon fiskedag här och där. När barnen blir större kommer jag nog återuppta det mera dock :)

Xperia Z made this
 
Har också svårt att få det gå ihop. Ska jag få med min kille måste jag fixa precis allt - och "max två nätter i tält". Jag vill att det bara ska va enkelt att ge sig ut spontant...dit näsan pekar liksom. :)
 
Det gäller väl inte bara friluftsliv. Jag har t.ex. svårt att tänka mig att fotbollsfantaster får fotboll och förhållande att gå ihop.

"Nej, vi kan inte fira vår årsdag då för det är derby!"

Man har helt enkelt olika intressen och prioriterar olika.

Det man kan hoppas på är väl att ens partner är glad för att slippa följa med, så man kan hitta kompisar att utöva sina aktiviteter med. Det blir värre om partner tycker att "du hållar bara på med xxxx" hela tiden, hur vore det om vi kunde göra nåt tillsammans nån gång?".
 
Fast om ens partner känner så är det kanske läge att dra ned på aktiviteterna ett tag och börja lyssna på den andres behov.

"Problemet" med friluftsliv är väl att det ofta renderar en hel del övernattningar borta från hemmet. Det är ändå skillnad på att lägga några timmar på fotboll och en hel helg på skogsmullande. Alla förhållanden mår bra av egentid och vitid, det svåra är att hitta balansen.

Sen går det kanske att försöka kombinera intressen. Att ta bilen till en fågelsjö och äta "trangialunch" där slår kanske inte högt på äventyrslistan bland oss inbitna men kan vara en vettig kompromiss, man får ju ändå pilla lite med uteköket :) och efter ett par timmar kan man åka hem eller till Ikea, vad som än önskas.

Det handlar om att försöka vara lyhörd, och inte låsa sig helt på att det som det klagas på är det faktiska problemet. Det kan vara något annat som ventileras på fritidsinteresset.
 
Handlar väl i grund och botten om vad man vill och inte vill göra. Har fått hatbrev på datingsidor för mina krav på partner men ligger man i hittar man någon som gillar att bo under en sten. ;)
 
Skillnaden gentemot ett derby, i alla fall när det gäller vandringar, är att bortovaron blir betydligt längre.

Lösningen? Skaffa en partner som tycker det är skönt att slippa dig ett tag då och då, så blir det ett kärt återseende. Eller en partner som delar ditt intresse.

Som man bäddar får man ligga ;)

Raskesven
 
Tjena!

Då anser jag att jag har en himla tur, när vi träffades för flera år sedan så förklarade jag om mitt livsintresse över att vara ute i skog o mark, en helg i månaden, året runt (min sambo är ifrån Norrland, uppvuxen med jakt o fiske, så kanske det är en stor fördel ;) ) Övrig tid så är det familjen som gäller, det funkar väldigt bra, kanske skall tilläggas att både hon o jag har lite ensamvarg i oss, vilket bara är bra. Så ser det ut hos oss :) annars så får man kompromissa o ha olika deals osv...

Lycka till / Mvh Nicklas
 
Handlar väl i grund och botten om vad man vill och inte vill göra. Har fått hatbrev på datingsidor för mina krav på partner men ligger man i hittar man någon som gillar att bo under en sten. ;)

Ha ha ha den var bra .. hatbrev !! Ja vissa krav måste man nog ha ... vet inte vilka du hade i annonsen men jag tror nog att jag skulle få hatbrev jag med !! Go tur !! // A
 
Tjena!

Då anser jag att jag har en himla tur, när vi träffades för flera år sedan så förklarade jag om mitt livsintresse över att vara ute i skog o mark, en helg i månaden, året runt (min sambo är ifrån Norrland, uppvuxen med jakt o fiske, så kanske det är en stor fördel ;) ) Övrig tid så är det familjen som gäller, det funkar väldigt bra, kanske skall tilläggas att både hon o jag har lite ensamvarg i oss, vilket bara är bra. Så ser det ut hos oss :) annars så får man kompromissa o ha olika deals osv...

Lycka till / Mvh Nicklas

Här i mellansverige är de fan ont om tjejer som är uppvuxna med jakt o friluftsliv utan mer uppvuxna på fik el krogen..

Har stuga i lappland och det är nog inget poppis semestermål för henne och jag har släkten där uppe och vill träffa dom ibland oxå...
Nu har de blivit bestämt att vi går åt var sitt håll så nu får man göra hur man vill tills det dyker upp en tjej som är intresserad av skog o fjäll..
 
Tjena!

Synd att läsa (eller kanske bra,beror på hur man ser på det). Lycka till :)

Med vänlig hälsning, Nicklas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Friluftsliv= hembereskap. Allmänt om friluftsliv 84
Dania Friluftsliv får inte bli något bara för eliten Allmänt om friluftsliv 91
lisalars Vad tycker du om Skånes friluftsliv? Allmänt om friluftsliv 60
jojjebros Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen? Allmänt om friluftsliv 33
brigas Storstadsperspektivet på friluftsliv. Allmänt om friluftsliv 22
Igelkotten123 Finns det användning för min sekatör i naturen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Enkelt friluftsliv... Allmänt om friluftsliv 67
HannesWeiß Friluftsliv i närheten av Växjö Allmänt om friluftsliv 0
brigas Utbildningsnivå och intresse för friluftsliv. Allmänt om friluftsliv 4
YvonneJson Friluftsliv i Vietnam? Allmänt om friluftsliv 0
Tundraman Vad är friluftsliv för dig.... Allmänt om friluftsliv 13
Isak Knutsen Interessert i friluftsliv i Norge Allmänt om friluftsliv 0
Ghost of Tom Joad 2017 - Komma igång på riktigt med friluftsliv! Allmänt om friluftsliv 13
Magnoliamountain Ny inom "friluftsliv" Allmänt om friluftsliv 32
annasi Friluftsliv & "normalt" jobb - en enkel fråga! Allmänt om friluftsliv 8
NaturBoel Söker tips på ort med bra friluftsliv och lite kultur Allmänt om friluftsliv 6
NaturBoel Jobba inom friluftsliv? Allmänt om friluftsliv 25
simonhj Friluftsliv i Oktober/November? Allmänt om friluftsliv 7
sanjacobi Äventyr/friluftsliv vs vardag med 40h arbetsvecka Allmänt om friluftsliv 16
Tundraman Friluftsliv o prylhysteri=ett flyktbeteende? Allmänt om friluftsliv 17
Tundraman Friluftsliv som intresse.. Allmänt om friluftsliv 7
obbbi Friluftsliv i Mälardalen Allmänt om friluftsliv 4
auroralexx Jobba inom friluftsliv Allmänt om friluftsliv 5
icz Jobba med kring friluftsliv Allmänt om friluftsliv 8
CF673 Friluftsliv på 15 minuter? Allmänt om friluftsliv 15
krokben Friluftsliv högskola? Folkhögskola? Allmänt om friluftsliv 7
avslutat_17_06_20 iPhone appar för friluftsliv Allmänt om friluftsliv 16
Ann-Cathrine Jobbar du inom natur - logi - friluftsliv? Allmänt om friluftsliv 0
KORITFW Tonåringar drar sig från friluftsliv och äventyrande? Allmänt om friluftsliv 33
Elin-d Hur startade erat intresse för friluftsliv? Allmänt om friluftsliv 44
Agneta_T Friluftsliv/vandra "med diabetes" Allmänt om friluftsliv 6
Anders V Hinder för friluftsliv Allmänt om friluftsliv 122
moe_mart Natur, friluftsliv och kommersen Allmänt om friluftsliv 6
mrbambocha Gillar äventyr och friluftsliv- vilken utb/yrke passar? Allmänt om friluftsliv 18
LisaKW Grundläggande näringslära vid friluftsliv Allmänt om friluftsliv 2
lillvafflan Svensk bilsemester med vandring och friluftsliv Allmänt om friluftsliv 9
Ahkká Svenskt forskningsprojekt om friluftsliv Allmänt om friluftsliv 0
Sarvi Framtidens friluftsliv Allmänt om friluftsliv 0
seon Lågintensivt och Högintensivt friluftsliv Allmänt om friluftsliv 0
bastuper Att studera scouting och friluftsliv på egen hand Allmänt om friluftsliv 37
annaterese Friluftsliv som metod Allmänt om friluftsliv 10
såg friluftsliv lika med miljötanke sant. Allmänt om friluftsliv 21
Maskinbengt Rovdjur och friluftsliv Allmänt om friluftsliv 24
REDJon Söker friluftsliv kompis kring Örebro eller Stockholm :) Allmänt om friluftsliv 0
mivron #friluftsliv på irc.dal.net Allmänt om friluftsliv 12
Erik F Bloggar om friluftsliv Allmänt om friluftsliv 9
smj_t Friluftsliv i Göteborg? Allmänt om friluftsliv 3
consono Bra och billigt friluftsliv Allmänt om friluftsliv 52

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...