• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsliv i Stockholmsområdet?

Hej

Jag är rätt så ny i friluftssammanhang. Har dock länge känt ett sug efter att komma ut i naturen på helgerna och tex. åka långfärdsskridskor, paddla kajak, vandra, åka skidor eller liknande, men inte kommit till skott!
Av någon anledning är det svårare på egen hand...
Undrar om det finns nån liten (eller stor) grupp därute som brukar ses på helgerna och hitta på friluftsaktiviteter i Stockholmsområdet, eller längre bort också för den delen men då bli det fråga om semesterexkursioer för min del. Om någon har tips eller nåt spännande på gång vill jag gärna veta mer om det.
Väl mött! Elin
[Ändrat av medsolskenskeniblick 2007-02-16 kl 08:56]
 
Friluftsfrämjandet

Hej Elin,
Jag vill rekommendera dig att gå med i Friluftsfrämjandet, det var det jag gjorde när jag var i samma sits som du. Det finns alltid turer att hänga på och man träffar många med samma intresse.

Lokalavdelningen Norrviken har kajak och långfärdsskridsko men det finns ju många andra att välja på också... Just för långfärdsskridsko så finns Stockholms alliansen som anordnar turer varje helg under säsongen, läs mer på http://www.alliansen.net

Lycka till med frilufsandet!

/Anna
 
liten förening

tjena, jag tipsar förstås om Föreningen Äventyrarna

http://www.utsidan.se/aventyrarna

Vi har många 'prova-på' aktiviteter dvs det krävs ingen erfarenhet för att haka på. Men vi har också aktiviteter där vi kräver mer erfarenhet. De av det senare slaget brukar oftast försiggå lite vid sidan om, när man lärt känna varandra. Vi ordnar också reseföredrag där det oftast är någon medlem som berättar om någon 'egen' aktivitet.

Hör gärna av dig om du undrar något.
:) Kalle G
kallegk(snabel-a)gmail.com
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.