Friluftsliv i Örnsköldsvik

Jag och några jämnåriga ska starta en förening här i Örnsköldsvik och vi är i princip i startgroparna, visjälv är ca 20-25 år och tänkte ha lite verksamhet så vi har nått roligt att göra om kvällarna.


Men vi kommer även att försöka bygga upp en barnverksamhet för barn och unga, men även där föräldrar kan vara med, både vara behjälplig i aktiviteterna och arbetet runtomkring men självklart också kunna vara med i själva aktiviteterna tillsammans med sina barn.


Vi kommer att ha lite grillning, kanske lite data och mycket annat, bl.a. bad och lite vattenaktiviteter av olika slag men en sak som är lite annorlunda som vi tänker lyfta fram är att vi ska prova bada med kläderna på.

Jag själv har alltid gillat att bada och har aldrig sett några konstigheter i att bada med kläderna på och tycker det är självklart att barn ska få prova på det också.

Kanske t,o.m. mamma och pappa vågar hoppa i med kläderna på också?

Det märkligaste jag sett på nätet det var en förening som jobbade med segling, och där skulle dom ha "hela havet stormar" på en gympasal på en skola och efteråt skulle dom få prova att duscha med kläderna på för att känna hur det känns att ha blöta kläder på dig - om dom skulle ramla i från båten en dag.


Det är lite sånna aktiviteter jag har tänkt mig, vanliga aktiviteter men även ovanliga.

Finns intresse att vara med så hör av er här i tråden, eller kanske nån som vill besöka vår verksamhet?

http://ung.webb.se är vår hemsida.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.