Friluftskartans innehåll

Är det någon som vet hur Friluftskartans olika områden är upplaggt, varje område innehåller ett antal kartor (.IMG) med namn t.ex N5.

Om jag ska ladda GPS:en med programmet IMS2GPS vill jag veta vilka kartor som jag laddar, då hela området inte får plats i GPS:en

Har hört att att det är ett system från A i norr och U i nivå med Stockholm, numreringen är från öst till väst.

Men vart hittar man vad som är vad?

Tacksam för svar

P.S Informationen skall tydligen finnas i filen product.tdb som finns med i varje område men
jag har ej lyckats hitta något program som klarat att öppna den.
 
MapSource

Med MapSource behöver man inte veta vad filerna heter. Man markerar på kartan vilka områden man vill skicka till GPSen och så fixar MapSource resten. Synnerligen enkelt och smart. Då behöver man inte "böka" med IMG2GPS.

Per Brune
 
MapSource

Jag har tyvärr inte MapSourse!

IMg2gps är ett gratisprogram för laddning av GPS:n som funkar bra.
Enda problemet är att man skulle behöva en beskrivning över områdes-beteckningarna t.ex
ett rutnät över sverige, som finns för dom flesta kartsystem.

En sån beskrivning borde finnas över friluftskartan också tycker jag.
 
Re: MapSource

rip; sa:
Jag har tyvärr inte MapSourse!

IMg2gps är ett gratisprogram för laddning av GPS:n som funkar bra.
Enda problemet är att man skulle behöva en beskrivning över områdes-beteckningarna t.ex
ett rutnät över sverige, som finns för dom flesta kartsystem.

En sån beskrivning borde finnas över friluftskartan också tycker jag.
Förlåt en okunnig, men ingår inte MapSource då man köper Friluftskartan?

/torbjörn
 
Re: Re: MapSource

tobbedj; sa:
Förlåt en okunnig, men ingår inte MapSource då man köper Friluftskartan?

/torbjörn

Självklart ingår MapSource med Friluftskartan och vad jag vet med alla andra Garmin kartor på CD.

Jag hjälpte i somras en bekant (på 75 år) att installera Bluechart (Garmins sjökort). Det är lite besvärligt för en 75 åring med alla koder och områden, och även till Bluechart följde MapSource med. Dock ej den senaste versionen så jag hjälpte även till med uppgradering av MapSource.

Per Brune
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
joanc Garminfil innehåll Navigering 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...