• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsgrupp Västernorrland

Hej!
Är det några västernorrlänningar som har lust att ses och hitta på nått friluftsaktigt? Vandra, åka skidor, testa långfärdsskridskor.
Vore trevligt att lära känna fler med liknande intressen här i närheten.
Själv bor jag i Härnösand.

/Johanna
 
Ja det skulle vara kul om man skulle få ihop ett litet gäng, finns mycket man kan göra här i vårt fina län, sen är det ju nära till härliga fjäll också!

Jag bor i Sundsvall

/Robin
 
Vad kul med några svar! :) Det hade ju varit roligt om man fick ihop några fler så man var ett litet gäng, men det kanske inte är jättemånga västernorrlänningar som är aktiva på den här sidan.
Vet ni om det finns någon bra lokalförening, typ friluftsfrämjandet eller stf, som är aktiva i länet?
Friluftsfrämjandet finns i Härnösand, men de har bara grejer på sommaren och annars hittar jag bara nått pensionärsgäng som brukar gå på snöskor tillsammans (när jag googlar). Så kul var det här.
Hur är det i era städer? I Sundsvall kanske det händer mer.
 
En förening som är aktiva är XA, dvs expedition altitud, de kör på för fullt
Finns både på Facebook o nätet
 
Nej det verkar dåligt med aktiva föreningar jag har bara hittat just friluftsfrämjandet i Härnösand och pensionärsgrupper.
Vad är ni intresserade av att hitta på? Jag kan tänka mig vandring, turskidåkning, snöskor, kajak om jag skaffar en (eller hämtar hem).
 
Typ allt möjligt! Vandring och turskidor definitivt, kajak testar jag gärna igen och långfärdsskridskor provade jag idag och det var skitkul! Sen vill jag gärna klättra igen, men det blir väl till sommaren :)
 
Vad kul, långfärdsskridskor har jag inte provat. Jag tänkte göra en kortare vandring och övernattning med dottern i veckan om hon inte blir sjuk nu.
 
Hejsan!

Jag bor i Sundsvalls trakten och jag hänger gärna på om ni hittar på någe kul.

Jag älskar vandring, och gillar långfärdsskidåkning, snöskor, paddling etc ."riktig" klättring överlåter jag dock på andra...
De brukar bli både långa och korta turer.

Skrev till XA men jag fick intrycket att det var mest klättring (inte min grej) och lite annat någon enstaka gång men det kan ju ha ändrats också var något år sedan jag hörde av mig. Någon som har personlig erfarenhet/koll?

MVH
 
Hoppas ni ursäktar men jag kapar tråden lite.
Turskidskompis sökes till Tarradalen påskveckan se forumet reskompis för mer info.
 
Om ni hittar på något så hänger jag gärna på. Bor i Uppland men tar gärna tåg eller bil för lite natursköna aktiviteter. Vandring, överlevnad, är nog min grej men testar mycket gärna på nya saker. allt är ju kul i vänner sällskap :) .
 
jag är på

Hej
Nyinflyttad till Sundsvall och har stort intresse för friluft och vildmark.

Jag har tid och energi när det händer något.

mitt nummer är 0707993136
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Emkan Friluftsgrupp i Skåne Träffar 20
såg Friluftsgrupp i Norrbotten Träffar 1
Joa Tränings/klätterkompis i Västernorrland Träffar 0
Fennec89 Ung i västernorrland/Sverige Träffar 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.