friluftsbutiker i USA sokes

Nagon som kanner till namnen pa nagra bra friluftsbutiker i USA (garna i Los Angeles eller Tucson)? Ar det stora prisskillnader mellan internetbutikerna och de vanliga butikerna? (tankte kopa en dunsovsack och nagra fleecejackor).Finns det nagon bra internetsajt dar man kan kopa begegnade grejer i USA?

Per
 
hej

Som macaco skriver ær REI en stor butikk. Nu nær jag var i alaska besøkte jag REI i Anchorage och i californien besøkte jag REI i Berkley. I A. var servicen si och så. Någon var bra men någon ville bara dricka sitt kaffe. Det ær ett varuhus och inte en butik! I B. var servicen helt annen men butiken var av samma storlek. Kanskje hade A. en dålig dag...

Om man skall førsøka berætta om butiken så tænk dig en normal Intersport/Stadium i sverige. Ta den butiken gånger 15 till 20 i storlek och fyll upp med klættring, kanoter, tælt, mat osv osv osv......plus en hel j.vla massa klæder.

Rei har post order på nættet.
Om du skall kjøpa något tænk på detta: amerikansk produserade varor ær billiga men importerade ær dyrare. du kan fortfarande spara peng.jag kjøpte ett par Arcteryx gore tex byxor till 360$(en $=ca 6,5 nok) pris i norge ca 4500nok. riktig nok en annan butikk men i usa) Material som de andvænder kan vara olika från USA mot Europa, feks TNF VE25 tælt som jag har kjøpt i norge ær mer slittstarkt enn det som ær lagat i USA pga miljøpolitik.

lycka till med din shopping och fyll upp ditt visa før hær finnes det mye å handla.

robert
 
Big Apple

Om du har vägarna förbi New York så kan jag rekommendera Paragon Sports (www.paragonsports.com). Affären ligger på Broadway i höjd med 18th Street. Den har i princip allt man kan önska sig, inkl. schysst personal som kan tipsa om turer i New York State och Appalacherna. Priserna är mellan 20-50% billigare än i Sverige. För mig har det främst blivit Arcteryxprylar, eftersom dessa är svindyra i Sverige.

Är man där på helgen skall man inte missa Union Square Park ett stenkast därifrån. Köp en pastramimacka i närmsta "Deli", sätt dig under ett träd och upplev en helt annan del av Manhattan än Times Square.

Ett annat sätt att kolla upp var olika affärer finns är att titta på tillverkarnas hemsidor. De har ofta en länk till "Dealers/distributors" som leder en rätt.

Lycka till!
 
Re: REI.com???

kim1; sa:
Undrar om någon handlat till Sverige från
http://www.rei.com/index.jsp

Jag har handlat från REI flera ggr - aldrig haft några problem med att betala där (har iofs bara köpt med kreditkort, men det har alltid funkat).

Sen när leveransen kommer så får man (ibland) betala tull på posten när man hämtar ut paketet.

Bra priser och snabba leveranser...

Mvh / Calle

Ps. Kan oxå rekommendera Paragon på Broadway - ett helt varuhus med friluftsprylar... Ds.
 
REI.COM

Fick en stor beställning ifrån REI i måndags. det var andra gången jag beställde ifrån dom det har aldrig varit några problem. Om man har några frågor är det bara att ringa till dom. Dom vill dock att man kontaktar dom om man skall betala med kontokort över internet (för att undvika bedragare). Snabba leveranser bra service billiga priser bara att rekommendera. Så nu syns jag på klippan med Shiny gear.
 
Re: Re: REI.com???

12% tull och 25% moms
men det är ändå en vinst affär. du får tänka på att köpa amerikanska märken då de är billigast.
Black diamond kam nr 5 $98.50 X 7,53 = 741 kr +89 kr tull + 185 kr moms = 1015 kr rekomenderat pris i sverige 1200 kr.

Billigast blir det om du känner ngn i usa som kan packa om sakerna och strippa bort alla prislappar osv.
 
Re: Re: REI.com???

Glömde säga att om man reggar sig på REI.COM så får man 10% rabatt på första beställningen .
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3
Loijzan Friluftsbutiker i Skåne Butiker och leverantörer 19
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
Prankster Utländska friluftsbutiker. Butiker och leverantörer 15
Kanii Friluftsbutiker i Helsingfors Butiker och leverantörer 6
forslund Utländska friluftsbutiker TOP 10 Butiker och leverantörer 10
oj77 Friluftsbutiker i Luxemburg Butiker och leverantörer 0
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
L-Å B Friluftsbutiker i Örebro Butiker och leverantörer 9
Jockemeister Friluftsbutiker i Tours/Paris? Butiker och leverantörer 2
PalleKuling Friluftsbutiker i Paris? Butiker och leverantörer 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
Jockemeister Friluftsbutiker i Poznan, Polen? Butiker och leverantörer 2
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
newi Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10. Butiker och leverantörer 55
gregerjohansson Friluftsbutiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 21
langby Friluftsbutiker i Berlin Butiker och leverantörer 5
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5
Familjen F. Butiker/märken i USA? Butiker och leverantörer 6
sten-ake Nån som ska beställa från USA? Butiker och leverantörer 9
Vaalz Beställa från USA Butiker och leverantörer 15
kanotisten Handla i USA Butiker och leverantörer 10
Malindo Företeckning över on-line gear shops i USA/Canada Butiker och leverantörer 0
Vandrare Avgifter vid beställning från USA. Brokerage? Butiker och leverantörer 83
MrZog Bra nätbutiker i USA Butiker och leverantörer 5
utemänniska Klätterutrustning billigare från USA? Butiker och leverantörer 6
KLAGER Handla från USA på nätet Butiker och leverantörer 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.