Friluftsbutiker i Skåne

Någon som har tips om var i Skåne det finns bra butiker för friluftsliv? Med stort utbud där man kan klämma och känna.

Inte Naturkompaniet. :)
 
Skåne vimlar av jaktbutiker och dessa har ju en hel del prylar som används även inom "vanligt" friluftsliv.
Du har oxå http://www.friluftsvaror.se/ som har butik i Malmö. Har inte varit där själv, men har läst gott om det här tidigare.
__
Fredrik
 
Skåne vimlar av jaktbutiker och dessa har ju en hel del prylar som används även inom "vanligt" friluftsliv.
Du har oxå http://www.friluftsvaror.se/ som har butik i Malmö. Har inte varit där själv, men har läst gott om det här tidigare.
__
Fredrik

RIP Friluftsvaror i Malmö. Tyvärr har butiken stängt.

Usport hade ett rätt stort och bra friluftssortiment. Tyvärr har de gått i konkurs.

Annars finns Malmö Outdoor på Skomakaregatan i Malmö.
 
RIP Friluftsvaror i Malmö. Tyvärr har butiken stängt.

? Inte enligt deras hemsida

MALMÖ

På E-Center, ca 100 m från Jägersro Köpcenter.
(bredvid Engelbrektsboden, Eko, Skopunkten)

Öppettider:
Månd - Fred: 10.00 - 19.00
Lörd: 10.00 - 17.00
Sönd: 11.00 - 17.00

Öppettider Nationaldagen:
6 Juni: 11.00 - 15.00
7 Juni: 10.00 - 19.00 (vanlig tid)

Telefon: 040 194703

Adress:
E-CENTER
AGNESFRIDSVÄGEN 177
213 75 MALMÖ
 
RIP Friluftsvaror i Malmö. Tyvärr har butiken stängt. (...)
Det är Friluftsland (Kyrkogatan, NÖ-hörnet av Stortorget) som lagt ner sin svenska butik, men finns i allra högsta grad kvar både i Danmark och som internetbutik.
Friluftsvaror på Agnesfridsvägen lever i högönsklig välmåga. Lite mer helsvensk skogsmulle än senaste internationella HiTech.
 
Det är Friluftsland (Kyrkogatan, NÖ-hörnet av Stortorget) som lagt ner sin svenska butik, men finns i allra högsta grad kvar både i Danmark och som internetbutik.
Friluftsvaror på Agnesfridsvägen lever i högönsklig välmåga. Lite mer helsvensk skogsmulle än senaste internationella HiTech.

Tack för rättelsen! Krångligt med två butiker som heter nästan samma sak :)
 
Friluftsvaror AB finns kvar - och ligger inne i E-center vid Jägersro. Man tar buss nr 33 dit från Värnhem. Butiken är mycket större nu än vad den var på Lantmannagatan. Sortimentet varierar. Tyvärr dominerar Naturkompaniet här i Malmö och Lund....

Skulle vilja ha Addnature och Säck här i Malmö...
 
Friluftsvaror

Friluftsvaror i Malmö ska jag till imorgon. Snackade med en på telefon som verkade supertrevlig. Ska hjälpa mig med tält!

Har varit inne i en hel del jaktbutiker, men ca 90% av allt är kamouflage-färgat. Det känns sådär intressant för mig. :)
 
Är inte friluftsvaror notoriska för att låtsas ha låga priser. Hoppas jag var fel men det och låg kunskapsnivå a la sliskig bilförsäljare var den känslan jag fick i gamla lokalen. Får ta och besöka nya lokalen en gång för att se om jag ändrar uppfattning.
 
Friluftsvaror

Tjenare!

Jag var där nu i Söndags o kollade runt,det har verkligen blivit superfräscht o tagit flera stig uppåt på många sätt :) finns ganska mycket prylar från både Lunhags o Haglöfs, känger,sovsäckar,kläder, ryggsäckar etc, o priserna på dessa produkter är faktiskt billigare än Naturkompaniet :) handlade själv ett par Lundhags brallor som jag är otroligt nöjd med. Ett annat spännande märke de har heter Fjällmark, verkar vara bra kvalitet det.

Med vänlig hälsning, Nicklas.
 
Friluftsvaror

Efter ett besök på Friluftsvaror idag är jag inte vidare imponerad.... Positivt med stort utbud, men servicen var något av det sämsta jag varit med om. Vet iofs inte om det var "helgpersonal" men personerna jag pratade med kunde inte ett skvatt. De googlade fram all info och skickade bara vidare mig mellan olika personer och till sist skickade de efter en kvinna som kom för att hjälpa mig (efter att hon packade upp varor i en kvart samtidigt som hon tittade på mig från håll...) med en sak tyckte att jag var jobbig som ville se varan (uppackad) innan/om jag köpte. När hon sen märkte att jag ställde fler och fler frågor som hon inte kunde svaret på så gick hon bara och började hjälpa en annan kund... Riktigt dåligt. Det slutade med att jag gick ut tomhänt, satte mig i bilen och körde till Malmö Outdoor & Sport, blev bemött med stora leenden, fick hjälp med en gång och de var supertrevliga! Gick därifrån med med en massa fina grejor. :)
 
Tjenare!


Aj då! det där lät inte alls bra med personalen..jag har faktiskt inte pratat med personaen där, då jag alltid vetat vad jag velat ha där, men givetvis så ställs det ju en kunskap ifrån personalen när det gäller produkter o friluftsliv.

Mvh Nicklas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
Prankster Utländska friluftsbutiker. Butiker och leverantörer 15
Kanii Friluftsbutiker i Helsingfors Butiker och leverantörer 6
forslund Utländska friluftsbutiker TOP 10 Butiker och leverantörer 10
oj77 Friluftsbutiker i Luxemburg Butiker och leverantörer 0
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
L-Å B Friluftsbutiker i Örebro Butiker och leverantörer 9
Jockemeister Friluftsbutiker i Tours/Paris? Butiker och leverantörer 2
PalleKuling Friluftsbutiker i Paris? Butiker och leverantörer 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
Jockemeister Friluftsbutiker i Poznan, Polen? Butiker och leverantörer 2
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
newi Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10. Butiker och leverantörer 55
gregerjohansson Friluftsbutiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 21
per160 friluftsbutiker i USA sokes Butiker och leverantörer 18
langby Friluftsbutiker i Berlin Butiker och leverantörer 5
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.