Friluftsbutiker i London

Jag ska snart till London och då vill man ju passa på att se utbudet av friluftkläder där. Har ni tips på butiker i London så uppskattas det mycket, gärna med adress och ev. hemsida.
Tack på förhand.
 
langby; sa:
Jag ska snart till London och då vill man ju passa på att se utbudet av friluftkläder där. Har ni tips på butiker i London så uppskattas det mycket, gärna med adress och ev. hemsida.
Tack på förhand.

Enda friluftsaffären jag var på när jag var i London, är Farlows på 9 Pall Mall. Mycket flugfiske, hagelbrakare, böcker (billigt i UK!)och väl insuttna öronlappsfåtöljer som man kan fantisera om vem som suttit i. En klassiker! Skoj med kunder som parkerar Bentleyn utanför och strosar runt i affären i tweed (jo faktiskt :cool: )

http://www.farlows.co.uk/
 
En affär som kan vara värd att testa är Kathmandu, som är en kedja från NZ/Australien som öppnat filialer i England. Det finns åtminstone en affär i närheten av Covent Garden, tror att gatan hette Henrietta Street. Titta på http://www.kathmandu.co.uk för mer information.

Mitt intryck av deras grejer (mycket, nästan allt, säljs under det egna märket Kathmandu) är att de tar ganska mycket betalt i normala fall, men ganska ofta har kraftig rea på många saker. När priset är sänkt med 30-70% kan det definitivt vara värt att titta på!

/Per
 
Om det blir dåligt med napp - varför inte kolla upp listan över återförsäljare på en hemsida för ditt favvismärke? :)

Med vänliga hälsningar,
Aina
 
13 år sedan

jag sist var där och shoppade tiden går. Då handlade vi en hel del i en butik som hette Cotswold Outdoor (www.cotswold-outdoor.com) i Shepheard's Bush. Den verkar inte finnas kvar nu men kanske är detta samma kedja? De hade hur som helst ett trevligt utbud.

http://www.cotswoldoutdoor.com/stores/leydon_street.jphtml?Ref=

Jag tror att det går att hitta andra diskussionstrådar om Londonbutiker. Har du letat?

Thure
 
Tack så mycket. Att kolla återförsäljare för en tillverkare ska jag göra, borde finnas mycket (RAB t.ex.). Jag sökte innan, men hittade inte så mycket av värde. Har ni fler tips får ni gärna säga till.
 
langby; sa:
Jag sökte innan, men hittade inte så mycket av värde. Har ni fler tips får ni gärna säga till.

Har du tittat på Utsidans företagsregister? Vet inte hur aktuellt det är, men där finns ju ett antal leverantörer och försäljare med. Sortera på land och sök vidare på de som finns i Storbritannien och verkar intressanta.
 
Åk till Highstreet Kensington (från sydvästra hörnet av Hyde Park och västerut). Där finns minst 4 olika kedjors butiker. Brukade vara "min gata".. Sen finns det några till vid Covent Garden som är bra, på södra sidan om torget blir det väl, en gata som sluttar ner mot Themsen. Aldeles bredvid staionen vid Shepards Bush finns som sagt en Cotswolds. Liksom några gränder från Liverpool Street station. Nära Victoria Station mot Buckingham Palace (Buckingham Palace Road heter nog gatan) finns 2 till har jag för mig. I Richmond som ändå är fint att besöka med pubbarna längs Themsen finns det några butiker för lågpriskedjorna.. Men börja med Kenhigh som sagt.
 
langby; sa:
Jag ska snart till London och då vill man ju passa på att se utbudet av friluftkläder där. Har ni tips på butiker i London så uppskattas det mycket, gärna med adress och ev. hemsida.
Tack på förhand.


Jag tog en friluftsbutiksrunda i London för ett par år sedan i jakt på en termojacka. Rundan nämns i denna tråd:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=29271&pagenumber=1

Fredrik Haskell kom med ett bra tips som jag följde med lyckat resultat:
"vid Covent Garden så har du ju Field&Trek, Snow+Rock och Ellis Brigham nära varandra. Om du lägger till Cotswolds nyaste Londonbutik på Piccadilly så täcker du ju iallafall in de "fyra stora"... "

Dessa kedjor (och Blacks) har butiker lite här och där över hela stan, så kolla på deras webbplatser så hittar du nog en i "ditt" kvarter.
 
Kvarteren kring Covent Garden är nog friluftsbutiktätast. Snow + Rock är bra och stora. Field & Trek brukar ha en del RAB, och har oftast kunnig personal. Om du ska köpa kängor erbjuder de personlig tillpassning och garanti att de passar, dvs pengarna tillbaka om du inte är nöjd även om du använt kängorna.

De stora kedjorna har större butiker i förorterna men det krävs nästan bil för att ta sig dit. Inget i London är direkt billigt men friluftsprylar är oftast inte heller dyrare än i Sverige och utbudet är större/annorlunda.

Johannes
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
langby Friluftsbutiker i sthlm? Kläder 8

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...