Frifrakt-erbjudande från i.Materialise på tystbrännarhattarna...

Hej vänner! Som tidigare (Dawg-A-Nova samt Minicap -) kund fick jag ett mejl från
i.Materialise i Belgien idag: Dom tillämpar fri internationell frakt under resten av året
- på order som överstiger 99 euro, vilket är vad en handfull tystbrännarhattar kostar
tillsammans: frakterbjudande Normalfrakten är ju rätt hög annars...

Så, varför inte slå er ihop några stycken och lägg en gemendam order
- som ni sedan splittar upp när ni träffas på något ballt ställe i skärgården, på kalfjället
eller (varför inte) mitt i Kungsträdgården? Och sedan har ni en 'brännarträff' där
och skriver sedan om den här... :)

Bernie Dawgs tystbrännarhattar: HATTARNA
 
Tyvärr varken hattar för Trangia Multifuel X2 Eller Optimus Polaris hos den försäljaren. Vet att han har gjort hattar, men det verkar ligga hos shapeways.com. (Olika 3D utskriftsbolag)
 
Har jag förstått det rätt att Primus inte har ljuddämpare för Omnifuel utan bara för Omnilite? Dessutom rätt dyr sådan.
Har någon testat just Bernie Dawgs dämpare för Omnifuel har bara läst om andra brännare.
I vart är jag intresserad av ett samköp från Belgien om det finns intresse. Förresten vad kostar frakten från Belgien, kan det verkligen vara så dyrt för en sån här liten sak?
Ted
 
Priset för en cap för Omnifuel ligger på totalt 56.72 EUR, frakten är relativt rimlig.

Subtotal 33.26 €
Shipping 13.62 €
VAT (Do I have to pay VAT?) 9.84 €
Total: 56.72 €
 
Har jag förstått det rätt att Primus inte har ljuddämpare för Omnifuel utan bara för Omnilite? Dessutom rätt dyr sådan.
Har någon testat just Bernie Dawgs dämpare för Omnifuel har bara läst om andra brännare.
I vart är jag intresserad av ett samköp från Belgien om det finns intresse. Förresten vad kostar frakten från Belgien, kan det verkligen vara så dyrt för en sån här liten sak?
Ted

Vad jag förstått inkluderar Primusvarianten både hatten och övre delen av brännarkoppen ("klockan") som en del, vilken gängas på plats mot brännaren. Sedan kan jag hålla med om att båda leveratörerna tar ordentligt betalt för ganska enkla prylar.
 
Har någon testat just Bernie Dawgs dämpare för Omnifuel har bara läst om andra brännare.


Jag har den hemma. Du behöver en sjujävla förvärmning, men sedan går den som tåget. Varm är den efteråt också, men det går att lösa genom att kasta den i snön.

På vintern föredrar jag att ha den i fickan istället för fastmonterad på köket; jag har upptäckt att det är enklare att tända bensinen på varm metall gentemot kall dito. Dessutom föreställer jag mig att det krävs mindre förvärmning då.
 
Jag är med!

Jag är med! Jag har en Primus MFS och jag är ganska säker på att det är samma "tratt" som Omnifuel så den passar. Nu bor jag i Östersund men hoppas att det går bra ändå!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.