Franska bergshyttor

Ska till Chamonix i sommar och tänker sova några nätter på franska bergshyttor i området. Är det någon som vet hur man får rabatt på logipriset? Funkar STF:s medlemskort eller är det bara medlemmar i Svenska Klätterförbundet som får rabatt?

Vore bra om någon kunde reda ut detta för mig.

Tjipp!
 
Ej klättrare

Medlemskap i Svenska klätterförbundet ger ingen rabatt. Tidigare fick man rabatt, men den togs bort eftersom klättrande Fransmän på resa i Sverige inte har några rabatterade stugor att hyra.
 
Ta med SKF-kortet och forsok!

Precis som Bjorn skrev sa ska man egentligen inte fa nagon rabatt om man ar med i SKF. Men jag har fatt det manga ganger under den gangna vintern sa det ar bara att ta med det och forsoka. Rabatten ar ganska avsevard i tex Argentiere- och Grands Muletshyttan. Cosmiquen har dock ingen rabatt eftersom den ar privatagd men sa finns ju 2 alternativa klassiker - bivackera i skjulet nedanfor eller i toarummet pa Midistationen (som tom har VARMEFLAKT!!!!).

>M
 
På nästan alla CAF hyttor ...

... funkar ditt SKF kort eftersom det står UIAA på det och ingen som jobbar på hyttan brukar vara särskilt knusslig. Och DET ÄR VÄRT DET. Flera av grejorna kostar typ halva priset och så ...

./niklas
 
För mig funkade det fint

För mig funkade det bra med skf-kortet i våras/vintras. Tänk bara på att det finns flera privatägda hyttor som inte ger någon rabatt.
/J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Keras2006 Bergsklättrare omkom i franska Alperna Alpin / Bigwall 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.