Frågor om pulkor

Hej jag studerar sportteknologi och undersöker möjligheterna för vidareutveckling av pulkor avsedda för skidåkning. Jag skulle vilja få lite svar på några frågor angående expeditionspulkor och pulkanvändning vid skidåkning.

1. Har du använt pulkor under skidåkning och i så fall vilken/vilka?

2. Har du gjort toppturer under användandet och lämnades pulkan då i dalen eller gjorde du dem med pulkan?

3. Hur upplever du att pulkorna är att använda i svårare terräng, dvs. traverser, branta partier, passager över öppna bäckar?

4. Har du någon gång valt att använda ryggsäck istället för pulka? Om ja: var det på grund av terrängen eller var det på grund av delar med snöbrist?

5. Vad är upplever du som de största fördelarna och nackdelarna med att använda pulkor för utrustning vid skidåkning.

6. Vad upplever du för fördelar och nackdelar med att använda en ryggsäck för att bära utrusningen.


Jag hoppas ni kan dela med er av era erfarenheter.
Mvh Jesper Nilsson
 
Utsidans redaktion

vill inte att frågor sådana som dina postas i forum. Se reglerna som är länkade längst ner på den här sidan.

"Enkäter, studentprojekt, marknadsundersökningar mm är inte tillåtna
Inlägg som riktar sig till en grupp medlemmar med syfte att rådfråga, samla åsikter och dylikt för annat bruk än rent privat intresse är inte heller tillåtna. Skicka istället sådant till redaktionen (se ovan) så kan vi kanske gör en notis."

Kontakta alltså redaktionen om du vill ha respons på dina frågor.

Thure
 
vill inte att frågor sådana som dina postas i forum. Se reglerna som är länkade längst ner på den här sidan.

"Enkäter, studentprojekt, marknadsundersökningar mm är inte tillåtna
Inlägg som riktar sig till en grupp medlemmar med syfte att rådfråga, samla åsikter och dylikt för annat bruk än rent privat intresse är inte heller tillåtna. Skicka istället sådant till redaktionen (se ovan) så kan vi kanske gör en notis."

Kontakta alltså redaktionen om du vill ha respons på dina frågor.

Thure

Var inte meningen att bryta mot några regler, skickar det vidare till redaktionen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.