Frågor om Crux Ak57

Det är samma form på aluramen (M-formad), men detaljutförandet skiljer sig något (marginellt, såvitt jag kan bedöma från bilderna). AK57 har ett höj- och sänkbart topplock, lite svårt att se om det funnits ett sådant på Kvarnträsks AK50.

Jag har burit drygt 20 kilo i min AK 57 utan några tendenser till vikning eller kollaps (hos säcken iallafall, undertecknad blev ganska mör...)

Det finns en Utsidan-medlem som har lagt upp en del bra bilder på sin AK57 på sin blogg, tyvärr hittar jag den inte just nu.

Enligt min åsikt är det en mycket slitstark och bra ryggsäck som uppnår låg egenvikt genom en avskalad design snarare än att välja de tunnaste materialen. För mig ger den också god bärkomfort (men det är förstås mycket individuellt).
 
Ak47

Hej JAg har använt AK47 väldigt frekvent, riktigt bra säck, slitstark och klarar av tunga bördor
Väldigt prisvärd säck, som det mesta CRUX gör.
 
Jag är nyfiken på Crux Ak57 men det är ont om information på internet om den säcken, blir inte mycket klokare när jag tittar på tillverkarens hemsida, så här kommer några frågor:

Ser bärsystemet ut som i denna tråd, bilderna är tydligen på en Crux A50, någon som vet hur mycket de skiljer sig?
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=45445&highlight=crux

Vilka vikter är Ak57 lämpad för?

Jag har AK57 och bärsystemet ser identiskt ut med bilderna på AK50. Jag har haft ca 15 kg i den utan problem. Svagheten är avbärarbältet. Det är lite för kort, dvs polstringen räcker inte helt runt höftkammarna. Kanske ändrat i senare modeller? Det har ändå gått bra att bära, men jag tror det är bältet som blir problemet vid riktigt tunga vikter.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...