Fråga ??

Hej,

Jag vet att detta har stötts och blötts många gånger här men jag har en fråga många av er säkert kan besvara snabbt.

Jag funderar mellan HB Nammatj/Nallo och ett Staika.
Helst vill jag nog ha ett Nallo 3GT och här till frågan:
Jag är 1,91m och med tanke på ligglängden i ett Nallo/Nammatj och den sluttande fotändan är min fråga om jag kommer att ligga med fötterna mot tältduken ?

Tacksam för svar.

Mvh
 
Svar; JA.
Jag är 192cm lång och ligger mot duken, om jag ligger raklång på rygg. Man får helt enkelt lägga tälten så att absiden ligger mot vinden. Så slipper man få den våta nertryckta väven på fötterna. Får hoppningsvis. =D Annars finns ju fosterställningen man kan öva in..
 
Jag är en 1.87 och det är inte alldeles ovanligt att jag kommer åt tältduken med tassarna (äldre model av Nallo3).
Särskilt efter en natts roterande i kombination med lutande mark åt fot hållet, dessutom är det inte alldeles enkelt att få innerväven sträckt i fotändan.

Leif...
 
Tackar för era svar, jag nuddar tältduken på tältet jag har idag och det irriterar mig nåt otroligt varje gång man ligger där på rygg och filosoferar och känner duken mot tårna.

Det blir ett Staika, mindre absid men självstagande.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.