Force Ten Vitesse 200

Jag köpte en. Priset tillsammans med vikten blev avgörande. Snabb leverans från köpstället.

Nu återstår bara att testa tältet.

Ska testa det i helgen och lägger nog ut en recension senare om någon skulle vara intresserad!
 
Jag köpte en. Priset tillsammans med vikten blev avgörande. Snabb leverans från köpstället.

Nu återstår bara att testa tältet.

Ska testa det i helgen och lägger nog ut en recension senare om någon skulle vara intresserad!

Jepp, jag ser gärna en recension.

Eftersom den i mina ögon ser riktigt intressant ut, så passar jag på att slänga in ett par frågor:

Är det nät eller väv mellan absid och sovdelen?
Finns det även en ventil i fotändan?

Hade ett McKinley Duolite som jag saknar, förutom ryggåsen och 4 hg ser den rätt lika ut.


peter
 
"Är det nät eller väv mellan absid och sovdelen?", "Finns det även en ventil i fotändan?"...
Det är nät mellan adsid och sovdelen. På så vis går det att få till ganska bra ventilering tror jag. Det tillsammans med "hatten" gör att man kan ha "dörren" öppen och köra med väven enbart och på så vis få väldigt bra ventilering. Annars finns det en justerbar ventilering under hatten fram och en ventil i fotändan. Får se till helgen hur det kommer att fungera.

Testade att slå upp den lite snabb nu ikväll och jag tror det blir riktigt bra. Enda (vilket jag redan visste) är att man ju har tältpinnarna i tältet och den främre mitt i ingången. Men är man smärt och smidig så inte det några problem. Går ju även att "hänga" upp tältet utan pinnarna om man så vill och har tillgång till något hängbart :)

Men som sagt, återkommer med ytterligare synpunkter efter helgen....
 
Det verkar vara ett väldigt trevligt tält. Skriv gärna en lite recenssion efter att du har prövat det.
 
hur gick det med tältet, väntar fortfarande med spänning på dina intryck. =)

Angående nåt helt annat, hur kommer det sig att fraktkostnad från england är runt 30 pund för bara ett kg? Nån som vet sidor där man kan handla tältet där frakten är lite rimligare eller får man leva med det?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Göran.K Marmot Force 1 Bo och sova 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.