Försvinner Sage från Svenska marknaden?

Loop Tackle Design som varit generalagen för SAGE i Sverige har blivit av med agenturen.
Loop kommer istället att satsa på det egna spömärket.
Vad som kommer att hända med SAGE i Sverige är för tillfället ovisst, och vem som kommer att sköta framtida garantier.


Detta kommer från Edgeflyfishing.com


// TG
 
Rykten, lösa rykten...

Vad jag har hört så kommer inte alls sage försvinna. Agenturen för europa kommer bara centralt att flyttas till tyskland dvs återförsäljare kommer att finnas, men vid ev. service så får du skicka ditt spö till tyskland. Själv är jag absolut ingen vän av sage:s aktion och än mindre den marknadsföring som har grasserat kring märket. Men att servicen har varit helt outstanding i Sverige går inte att sticka under stol med. Detta kan försämras.

Men det blir mycket intressant att se hur loop/karpen klarar sig nu. De har ju så hårt pushat för enheten looprulle+sagespö annars ingen RIKTIG flugfiskare. Nu har de i ett slag förlorat halva sin säljstrategi...
 
Sage?

Enda fördelen är att många av de svenska handlarna nu rear ut Sage-spöna ur hyllorna pga. osäkerheten.

Har dock varit i kontakt med "tyskarna" och innan våren kommer det att finnas en inköpskanal till Sverige, dock vet man ej var priserna hamnar.
Sedan kommer då jag att sakna Loops fantastiska garantiservice!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tomas J Sage SP/SPL ? Fiske 1
Tomas J Sage VPS vs. DS2 ? Fiske 2
TG Sage XP - Lina? Fiske 3
Outsider Bara en liten Sage-fråga! Fiske 0
TG Sage G3 VPS - G.Loomis GL3 Fiske 11
Graip Sage SLT vs G.Loomis GLX Fiske 6
KLAGER Svenska rekordet på gädda 11.8kg! Fiske 12
bengtoste Svenska fiskecamper för flugfiske Fiske 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.