Försvarets sockar

Modell M90 om jag inte missminner mig. Använde dessa under lumpen och fann dem väldigt sköna vid längre strapatser. Ska nu upp och vandra 8 dagar på Kungsleden och undrar om det är en klok plan att nyttja dessa sockar vid en sådan här "lång" vandring, då jag inte har erfarenhet av sådana sträckor förut.
 
Klarade du dig bra i Lumpen på sockarna, är det rimmligtvis inga problem på kungsleden heller.

Fast jag tyckte de värmde dåligt om de blev fuktiga, men det är väll inget problem på sommaren.
 
hmm... jag har reviderat min hållning till kungens strumpor, den nya generationen har ju en livslängd som ett mjölkpaket..
 
Ullfrotte

Klart dom funkar, men som vanligt så finns det bättre civila alternativ. Kör själv med Ullfrotte´s strumpor och bättre kan ett par strumpor knappast bli.
 
Ullsock

Lundhags har också riktigt bra strumpor i merinoull i tre tjocklekar. Dessutom säljs de i fiffiga sock-pack (thermo eller trek). Lite kort livslängd om man som jag springer i dem oavbrutet, dock.
 
Smartwool

Jag kör med Smartwools sockor, helt oslagbart! Enligt mig de bästa strumpor som finns. Jag kör antingen med en Liner Crew och en Light Hiker eller två Light Hiker, och det fungerar ypperligt. Dessa kan jag varmt rekomendera.
/Martin
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.