Första veckan i sommarfjäll!

Ja, jisses ja! Var skall man lägga ett sådant här inlägg månne ...

Har precis tillbringat en vecka i de sydligaste svenska och i de nordligaste svealändska fjällen, och testat kläder i olika väder. Därav detta forum. Eftersom jag hängt runt här och tagit del av diverse erfarenheter, skriver jag ju ett tack här också.

För jag har gjort både inköp inför och mängd i packningen, utefter vad jag lärt, här och annorstädes. Men också, tagit med mig rådet, att det tar tid att pröva sig fram!

Nu var det ju "bara" dagsturer, men de kan ju vara nog så våta även om man ju också kan torka efteråt ;-).

Det som jag definitivt varit mest nöjd med, av utrustningen, har varit kängorna. Garmont Syncro GTX. Gick inte att få våta ;-) Vindjackan från Marmot, som var billig och väl fyllde sin funktion, utan att ta vikt eller plats. Yllesockor, "dubblastrumpor-tricket" - som jag inte hade tänkt på själv, men som antagligen i vissa kretsar anses så vanligt att man inte ens tänker på det ...

Icebreaker, jag som är "rädd" för ylle, i innerlagret, tål det inte riktigt! Klarade! Täckvästen, förstärkning, trots sommar, sensommar, trots "bara" dagsturer.

Jag kan nog fortsätta ett tag. Och jag kan ändå också säga att det var hemskt lätt att bli lätt pryltokig när an läser här ;-) :-* Men det var nyttigt med en lightversion "på plats" för att se att förnuft också duger lååååångt!

Detta är nog en kortare essä snarare, än ett prylinlägg. Men ett tack är nog ändå på plats!

INTE ETT SKAVSÅR !!!!! NÅGONSTANS !!!!!

Och lycklig, fjällfrälst, eller vad man skall kalla det, trots en lite regnig vecka. Nog hade jag förstått, men jag förstår ÄNNU BÄTTRE nu! Och ändå, ändå ... bara nybörjare ... Oj så mycket bra det finns kvar!
 
Låter underbart! Jag ligger strax efter dig i vandringskunnandet, tror jag, och förväntar mig också ett fantastiskt uteliv. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.