Företag med fel kundattityder

Startar här en tråd om företag som inte tillfredställer kundens intressen, må vara i kvalitet, storlek, färg eller utförande, eller brister i att rätta till kundens önskan.
Ös på med era erfarenheter.

Otur
 
Re: Guaranteed to keep you dry?

Tommy E; sa:
Gäller det företag som lovar lite mer än de kan hålla?

/Tommy
Det här är ett svårt ämne. Du måste kunna bevisa att Gore-Tex i sig är så felkonstuerat att det släpper igenom fukt.

Företaget kan ju alltid försvara sig med att det än den som har sytt jackan eller byxan som har gjort fel eller att du som användare inte har följt skötselråden. Så: Lycka till ;)

~Paul~
 
Re: Re: Guaranteed to keep you dry?

johankse; sa:
Det om något är väl fel kundattityd.
Kom igen!

Osis

Kunden har alltid rätt är också en rätt uttjatad slogan : )

Nu har jag ju inte nämnt något företag än utan menar rent allmänt när det gäller utfästelser om generaliserade egenskaper som vid närmare granskning gäller i begränsad omfattning, tex enbart vid extremt låg fysisk aktivitet och daggpunkten ligger på rätt sida och maximalt i 5 år förutsatt att man inte använt prylarna hårt.

Paul: Det finns en större membrantillverkare som garanterar att de som tillverkar kläder med deras membran just uppfyller garantin om att hålla dig torr genom sin hårda kontroll. Jag har försökt få rätt men friskrivningen från ansvar är att jag använt prylarna för hårt. Hur det nu kan resultera i tex delaminering...

Dåliga erfarenheter:
- Läckande Meindlkängor efter 2 år - "för hårt använda".

Övriga reklamationer av GT-kläder (delaminering och tejpning) har löst sig men det är ju lagom kul tills man når civilisationen eller den tid man får vänta på att domen ska falla om man använt kläderna "hårt" eller inte.

/Tommy
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.