Flugspö

Funderar på att köpa ett tvåhands flugspö och skullle vara tacksam för tips på olika spön.

Det ska vara 13-15 fot långt
Gärna ganska långsamt
Helst inte kosta mer än 3000 kr
 
det beror lite på hur du kastar och vad du gillar för spön. personligen så älskar jag telefonstolpar men det gör inte de flesta andra, jag kan rekomendera fina telefonstolpar i den klassen men det vore väl fel om jag inte vet hur du kastar..
 
Jag är nybörjare när det gäller fiske med tvåhands flugspön så det är bara att rekomendera. Men jag gillar som sagt spön som är lite långsamare.
 
Black Shadow

Köp Bringséns Black Shadow-spö. Helt ok och mycket långsamma. Han brukar ha rea-pris under vintern så leta reda på hans telefonnummer i Gula sidorna och slå en signal.

Peppe
 
mm.. annars så är väl strömsländan ett lugnt och fint spö? iaf så kostar det 2995:- och enl många ett mycket prisvärt spö!
 
Re: Black Shadow

peppe_malmqvist; sa:
Köp Bringséns Black Shadow-spö. Helt ok och mycket långsamma. Han brukar ha rea-pris under vintern så leta reda på hans telefonnummer i Gula sidorna och slå en signal.

Peppe

Jag köpte ett 16 fots Black Shadow Spey spö för ett år sen som jag är mycket nöjd med. Det är ju som namnet antyder ett speyspö, alltså långsam helaktion och fungerar utmärkt till traditionella speykast med hel dt eller lb-lina.

/D
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.