Fläsket Brinner! Förspänning på Rossi Power 140 ?

Yes!

Nya pjäxor med kortare sullängd. Bindningen, en Rossi Power 140, v g se bild, behöver justeras.



Har detaljstuderat och gogglat runt men fattar fortfarande inte hur jag vet om förspänningen är riktig. Räcker det att bakdelen backar 3 mm då pjäxan går i? Någon som vet hur förspänningen på Rossi Power 140 blir riktigt ?

Please! Låt mig få veta.

Tack.
 

Bilagor

  • ROSPWTPBBK.jpg
    ROSPWTPBBK.jpg
    1.6 KB · Visningar: 331
Inget konkret svar, men eftersom ingen annan skriver så får du mina synpunkter..

Det är ju en Look-bindning liksom Dynastars som jag haft. På den (px12) fanns en förspänningsindikator på bakbindningens bottenplatta. Jag antar att du kollat runt överallt så du borde nog sett den.
 
Tack för svar. Japp. Är ju en Rossignolbindning, dvs samma tillverkning som Dynastar och Look. Dock finns det ingen indikator. I a f inte som jag kan se. Och jag har kollat noga, skruvat isär bindningen bl a.. Verkar funka att skruva bakplattan till ett läge där pjäxan precis går i och låses när man trycker till. Häldelen åker då tillbaks ngra mm och får lite förspänning. Har inget bättre sätt f n.
Någon som vet mer?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.