Fiske/familjekajak?

Har blivit sugen på att köpa en kajak, men jag vill ha en som funkar både för fiske, familjepaddling (2.5 pers?) och skärgård(!) Läste om en Emotion Tandemonium på http://www.obrero360.se/gallery2_16_1.html men vill även kunna paddla skärgård, funkar det men en sån sit on top kajak? Eller har någon nåt annat förslag? Har även tittat på en Perception Kiwi 2 (http://www.svima.se/sv/product/410/Perception-Kiwi-2) Funkar den i skärgård?


tack tack


PS. Finns det någon som funkar för 2 vuxna & 2 barn? Ofta sett 2+1..
 

Njae, Inte så smidigt att köra själv på flugfisketur..[/QUOTE]

En kajak som sväljer 2 personer+1 barn kommer nog dessvärre aldrig bli smidig att köra själv på en flugfisketur. Och nu fiskar jag ju inte från kajak själv men har ju hört från de som gör det att aldrig göra misstaget att lägga fångsten i sittbrunnen. Lukten sitter för alltid. Kanske också en anledning att fiskekajeker ser ut som de gör...

Och på tal om Canadensare, enda gången jag paddlar en sån, det är på landet där mina föräldrars Canadensare ligger sedan tidigt 70-tal. Och de enda gånger jag sätter mig i en, paddlar Canadensare så är det just för att just fiska, dessutom ofta själv. Vill nog påstå att den är smidigare att hantera på egen hand än en kajak som ska svälja 2+1 person. Om det nu är kravspecen.
 
Så det finns alltså inte en kajak som funkar till fiske, familjeturer och lite skärgårdsturer på egen hand?
 
Så det finns alltså inte en kajak som funkar till fiske, familjeturer och lite skärgårdsturer på egen hand?

En kanot som bär maxlasten du är ute efter kommer att flyta högt när du paddlar den ensam. Då blir den lätt påverkad av vinden och oftast klart vickigare.

Kika på en begagnad VKV Yoo-A-Kim för familjen och en sit on top för dina fisketurer.
 
En kanot som bär maxlasten du är ute efter kommer att flyta högt när du paddlar den ensam. Då blir den lätt påverkad av vinden och oftast klart vickigare.

Kika på en begagnad VKV Yoo-A-Kim för familjen och en sit on top för dina fisketurer.

Tack för tipset, mycket bra! VKV Yoo-A-Kim verkar riktigt bra!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.