finns

Har kollat lite runt vad olika fiskegrejor kostar...

Och nu är det så att jag har gjort en jämnförelse mellan en erkänt bra nätbutik i USA och en erkänt bra nätbutik i Sverige... Läs och häpna!

Grej: Sv. pris: US (omräknat i sek)

Abassadeur 6500 C3 1034:- 68$ ( c:a 480:)

Orvis T3 8000:-(minst!) 625$ (c:a 4400:)

hmmm.... listan är för lång för detta forum.. men vad jag vill komma till är... hur i H-VETE kan fiskegrejor tom t.ex en Abassadeur, som förvisso tillverkas i "långtbortistan" men är "svensk" kosta c:a 500 spänn mer i sverige än USA?!?!?!?!
Och hur kan ett flugspö kosta nästan halva priset där???... har kollat med det amerikanska företaget, och de talade om hur mycket det kostar att frakta spöt till sverige... ja inte faen kostade det ett par tusen ialla fall.. c:A 400:- med frakt inkl alla andra avgifter.

jag vet iallafall vart jag ska köpa mitt nya SAGE spö....... inte i Sverige iallafall..


ha´t bra era tokar!!

Mattias Gustavsson-Holmstrand!
 
USA

Hej! du får räkna med att åka på moms 25% tull 3% + frakt. Annars så finns det en amerikansk firma som har ett lager i sverige. Deras grejor är momsade och tullade.Men dom är billiga jämfört med en svensk butik http://www.attitudebaits.com Dom har inte så mycket prylar på sin hemsida , men om du mailar dom så kan dom fixa fram det mesta. Mvh Jonas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.