Finns här några friluftsvänner i och kring Malmö?

Jag har turen att ha en mycket nära vän samt min svåger som friluftsentusiaster. Vi är ute året runt oavsett väder och kan som oftast sticka ut i skogen helt spontant om kvällarna för att göra upp en brasa, meditera och bara andas in den friska luften. Jag arbetar inom en stor ideell organisation och har länge haft en tanke om att starta upp en gren inom organisationen, friluftsförening för unga vuxna, vuxna och seniorer.
(Liknande Friluftsfrämjandet och Scouterna)

Jag tror vi alla kan vara överens om att naturen läker och att de flesta av oss vill komma ut på fler äventyr.
Min tanke är att ha en fast samlingplats där man diskuterar spännande friluftsaktiviteter, håller mindre medlemskurser i överlevnadsteknik, orientering och dylikt. Samlingsplatsen blir föreningens knutpunkt där man gemensamt planerar friluftsaktiviteter som man sedan, om man vill, genomför. Friluftsfrämjandet och Scouterna i all ära men dessa organisationer riktar sig till en yngre målgrupp och detta gör dom fantastiskt bra. Men vad finns där för oss som är något äldre? Själv är jag 32 år och har relativt stor erfarenhet av olika typer av friluftsliv.

Är det fler än bara jag i/kring Malmö som skulle vilja dra igång en sådan förening?
Skriv gärna och berätta om era egna tankar och idéer kring detta?
 
Förening o förening....

Hej. Har du kollat på "Äventyr från Skåne" på facebook? Kan vara en eller annan där, runt 160 medlemmar och alla bor i skåne. :)
 
Varje pekfinger i luften, runtomseende och lite sökning brukar bespara en att åter uppfinna hjulet.
go tur

För övrigt finns redan Friluftsfrämjandet, Fjällklubben i Skåne m fl.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Emilioo Låga/halvhöga stilrena SKOR HELT i skinn!? (Okej, kanske inte slitsulan). Både till skogsturen och kontoret -- finns de? Allmänt om friluftsliv 24
Igelkotten123 Finns det användning för min sekatör i naturen? Allmänt om friluftsliv 39
Östregård Finns faan inga kängor nu.. Corona? Allmänt om friluftsliv 3
Vintervilan Finns det mer prisvärt än vidda pro? Allmänt om friluftsliv 17
veni Var finns den förfallna kåtan? Allmänt om friluftsliv 0
veni Var finns en lättillgänglig 3-dagarsled med maximal naturupplevelse? Allmänt om friluftsliv 22
såg Finns det det inte nått skogensband Allmänt om friluftsliv 6
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
annamartinsson Vad finns det för Natur o Miljö jobb?? Allmänt om friluftsliv 10
pyllan Finns det någon som fått problem men sina knä av att använda MBT skor? Allmänt om friluftsliv 6
Kimberry Söker friluftsvänner! Allmänt om friluftsliv 1
wayhide Friluftsvänner i Göteborg Allmänt om friluftsliv 2
asaron Friluftsvänner/resesällskap, Göteborg Allmänt om friluftsliv 4
aventyrare69 Söker nya friluftsvänner i Stockholmstrakten Allmänt om friluftsliv 2
Johes Vägnära tältplats och myggläge (2020) kring Vemdalen Allmänt om friluftsliv 0
Johes Vägnära tältplats och myggläge (2020) kring Ramundberget Allmänt om friluftsliv 4
J88 Tältplats kring Höga Kusten Allmänt om friluftsliv 2
blappobla Tälta nära bilvägar kring Sognefjorden? Allmänt om friluftsliv 5
Lofving Friluftssällskap kring Uppsala sökes! Allmänt om friluftsliv 0
LowFlow Fundering kring vattendunken Allmänt om friluftsliv 9
magkar80 Övernattningstur kring Jönköping Allmänt om friluftsliv 0
icz Jobba med kring friluftsliv Allmänt om friluftsliv 8
suzett85 Tälta kring linköping Allmänt om friluftsliv 5
REDJon Söker friluftsliv kompis kring Örebro eller Stockholm :) Allmänt om friluftsliv 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.